کد خبر : 8086
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 8:19

ساعت شروع به کار مدارس اعلام شد

ساعت شروع به کار مدارس اعلام شد
بنا بر اعلام رئیس ستاد بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش، رویه ساعت آغاز کار کلاس‌های درس در کل کشور ۷:۳۰ صبح است؛ اما تصمیم درباره شناورسازی ساعت آغاز به کار مدارس در استان‌ها از سوی استان‌ها و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها گرفته می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمد مهدی کاظمی درباره امکان شناورسازی ساعت آغاز به کار مدارس در مهر ۱۴۰۲، اظهار کرد: تصمیم درباره شناور سازی ساعت آغاز به کار مدارس در استان‌ها از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها گرفته می‌شود.

رئیس ستاد بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش در عین حال توضیح داد: با این وجود در خصوص کل کشور رویه ساعت آغاز کار کلاس های درس همان ۷:۳۰ دقیقه است. البته فرآیند صبحگاه مدارس معمولا نیم ساعت زودتر آغاز می شود. از این رو معمولا مدارس از ساعت ۷ آغاز به کار می کنند و ساعت ۷:۳۰ کلاس های درس آغاز می شوند.

وی مجددا با تأکید بر اینکه تصمیم درباره شناورسازی آغاز به کار مدارس در استان‌ها از سوی استان ها و ادارات کل آموزش و پرورش استان ها گرفته می شود. خاطر نشان کرد: حال ممکن است برای مثال یک استان تصمیم بگیرد به دلیل اینکه از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح هوا روشن است. ساعت آغاز به کار مدارس آن استان از ۷ صبح باشد. بنابراین تصمیم این موضوع باید در استان ها گرفته و از سوی استان ها و ادارات کل آموزش و پرورش استان ها اعلام شود اما رویه کل کشور همان ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح است.

شنبه اول مهر ۱۴۰۲ روز اصلی بازگشایی مدارس

پیش از این علیرضا فخاری استاندار تهران اعلام کرده بود. به مسئولین ادارات اختیار اعمال شناورسازی آغاز به کار ادارت برای افرادی که می توانند وقت خود را از ساعت ۷ تا ۹ صبح تنظیم کنند داده شده است.

وی همچنین در خصوص ساعت آغاز به کار مدارس تصریح کرده بود «مدارس طبق برنامه گذشته با همین ساعت‌ها تنظیم می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.»

شنبه اول مهر ۱۴۰۲ روز اصلی بازگشایی مدارس و روز نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ محسوب می شود.

جشن شکوفه‌ها مربوط به پایه اول ابتدایی و جشن جوانه‌ها مربوط به پایه هفتم چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه برگزار می‌شود. جشن غنچه‌ها برای کودکستانی‌ها (پیش دبستانی‌ها) نیز شنبه ۱۵ مهر ماه برگزار می‌شود.

امسال تعداد کل دانش آموزان در تمامی مقاطع و پایه های تحصیلی ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و تعداد کل دانش آموزان پایه اول ابتدایی حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برآورد شده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.