کد خبر : 6342
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 شهریور 1402 - 14:54

خودروهای سازمان اموال تملیکی به حراج گذاشته می شود+جزئیات

خودروهای سازمان اموال تملیکی به حراج گذاشته می شود+جزئیات
مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ حراج خرده فروشی در تهران تا کنون، گفت: خودروهای این سازمان را در آینده نزدیک در حراج خرده فروشی اموال تملیکی عرضه می‌کنیم تا در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ حسین ایزدی روز چهارشنبه گزارشی از وضعیت عملکرد در حراج های خرده فروشی ارائه و اظهار داشت: پیش از این تنها کالایی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان قابل عرضه در خرده فروشی بود که این سقف قیمتی برداشته شد و اکنون محدودیتی برای کالاهایی از جمله خودرو و موتورسیکلت و سایر کالاها نداریم.

وی افزود: برای برگزاری حراج های خرده فروشی محدودیت آگهی و تشریفات مزایده نیست بلکه می توانیم به راحتی در سامانه حراج خرده فروشی برخط برای دسترسی عموم مردم قرار دهیم.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران از برگزاری ۱۵ حراج خرده فروشی برخط در تهران خبر داد و گفت: هر مرحله از حراج های برخط حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان کالا به فروش می رسد.

وی ادامه داد: همچنین در هر مرحله از برگزاری حراج خرده فروشی بین ۳۰ تا ۱۰۰ کالا عرضه می کنیم تا با توجه به توان نیروی کار، به سرعت پاسخگوی مراجعه کنندگان باشیم ضمن اینکه محدودیتی در عرضه کالاهای بیشتر نداریم.

ایزدی خاطر نشان کرد: برگزاری حراج های خرده فروشی از خردادماه امسال آغاز شده است از این رو بسیاری از مردم آگاهی از این حراج ها ندارند به دنبال آشنایی و اطلاع رسانی به مردم برای شرکت در این حراج ها هستیم به همین خاطر است که با عرضه کالاها کمتر در حراج ها شروع کرده ایم.

وی با بیان اینکه نگاه ما در حراج خرده فروشی برقراری عدالت اجتماعی و مصرف خانوار است گفت: خرده فروشی برخط یکی از روش های جدید فروش کالا در سازمان اموال تملیکی است که طبق ماده ۵۶ مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تکلیف قانونی بود که در دولت های گذشته اجرایی نشده بود این حراج برای نخستین بار در استان تهران کلید خورد.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران بیان داشت: برگزاری حراج های خرده فروشی با قابل مشاهده بودن قیمت های پیشنهادی از سوی شرکت کنندگان فضای کاملا شفاف و رقابتی را ایجاد می کند گاهی قیمت های پیشنهادی از سوی شرکت کنندگان، صد درصد بالاتر از قیمت های پایه کارشناسی است.

ضمانت در سلامت کالاهای حراجی

وی با اشاره به ضمانت در سلامت کالاهای اموال تملیکی گفت: برنده شدگان در حراج های برخط با حضور در انبارها می توانند کالاهای تحویلی را بررسی کنند و از سلامت آنها اطمینان حاصل کنند در صورتی که در کالاها ایراداتی وجود داشته باشد کالای سالم تحویل داده می شود.

وی عنوان کرد: تحویل کالاها به شرط سالم بودن است از این رو خدمات پس از فروش و گارانتی نداریم چراکه ما وارد کننده و تولید کننده نیستیم از آنجایی که قیمت ها جذابیت دارند به صورت آزاد افراد می توانند خدمات پس از فروش را از نمایندگی ها به صورت ازاد دریافت کنند.

ایزدی تاکید کرد: برنامه ما در حراج های خرده فروشی بر خط، توسعه خدمات و ارائه کالاهای بیشتر است، کالاهایی که در حراج ها عرضه می شود نو و فاقد عیب و ایراد است.

به گفته وی، در حراج های خرده فروشی کارکنان دولت از شرکت در این حراج ها منع نشده اند.

استان تهران پیشرو در برگزاری حراج های خرده فروشی

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران ، حرکت از حراج های حضوری به سمت حراج های برخط را یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: برگزاری حراج های حضوری مفسده هایی داشت که مورد اعتراض مراجع بازرسی از این رو با راه اندازی سامانه برخط حراج خرده فروشی به این حراج های حضوری خاتمه دادیم.

وی تاکید کرد: سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در مراسم بهره‌برداری از انبارها و سامانه حراج خرده فروشی برخط در هفتم شهریورماه از استان تهران به عنوان استان پیشرو در حراج های خرده فروشی یاد کردند که این امر موجب قوت قلب در همکاران شد و آنها را در خدمت رسانی به مردم مصمم تر کرد.

ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.