کد خبر : 21873
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 - 9:03

رکورد قیمت سالانه طلا شکسته می‌شود؟

رکورد قیمت سالانه طلا شکسته می‌شود؟

دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بالاترین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در جریان معاملات امسال محسوب می‌شود، اما تا رکورد قیمت تاریخی طلا، متعلق به هفتم اسفند سال گذشته، تقریبا ۲۳ هزار تومان فاصله داریم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ قیمت طلا ۱۸ عیار امروز چهارشنبه چهارم بهمن با قدم گذاشتن به محدوده دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، فعلا رکورد قیمت امسال خود را شکسته، اما معاملات تا شب ادامه پیدا می‌کند.

افزایش قیمت طلا در اولین روز‌های بهمن امسال برخلاف ماه‌های گذشته ارتباطی به انس جهانی ندارد و این مرتبه شیطنت دلار و وقایع بازار آزاد ارز شرایط را برای جولان دادن طلا آماده کرده است. قیمت طلا ۱۸ عیار تحت‌تاثیر همین پالس‌های روانی در ساعاتی از معاملات امروز بازار به بالاترین محدوده سالانه رسید و طبق پیش‌بینی‌ها برای متوقف شدن روند صعودی باید به مقاومت شکل‌گرفته در محدوه دو میلیون و ۷۵۹ هزار تومان امیدوار باشیم. همزمان با افزایش قیمت طلا، سکه امامی به مرز ۳۳ میلیون نزدیک شد و نیم‌سکه و ربع‌سکه به‌ترتیب در نیمه کانال ۱۸ و ۱۱ میلیون معامله شدند.
قیمت طلا ۱۸ عیار؛ دو میلیون و ۷۴۸ هزار تومان

طلا ۱۸ عیار امروز چهارشنبه چهارم بهمن همزمان با نیمه ابتدایی معاملات بازار گرمی دو میلیون و ۷۴۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا ۱۸ عیار به این ترتیب نسبت به عصر دیروز که دو میلیون و ۷۳۱ هزار تومان ارزش داشت، ۱۷ هزار تومان گران شد و دقیقا با سقف قیمت طلا ۱۸ عیار در سال جاری برابری کرد.

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز البته به شکل لحظه‌ای ساعت ۱۱ و نیم تا دو میلیون و ۷۵۵ هزار تومان بالا رفت، اما از حوالی ظهر نرخ طلا وادار به عقب‌نشینی شد.

طلا ۱۸ عیار با این حال تقریبا از یک ماه قبل که در محدوده دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان حضور داشت، تحت‌تاثیر اخبار و سیگنال‌های هیجانی در مسیر صعودی قرار گرفته و فعلا برای فتح قله سالانه یا حتی خلق رکورد جدید تلاش می‌کند.

هر گرم طلا ۱۸ عیار در اردیبهشت امسال دو میلیون و ۷۴۸ هزار تومان معامله شد که همچنان بالاترین نرخ طلا ۱۸ عیار در سال جاری است. از طرفی طلا ۱۸ عیار اسفند سال گذشته تجربه معامله شدن در محدوده دو میلیون و ۷۷۶ هزار تومان را پشت‌سر گذاشته که مشخص می‌کند نرخ امروز طلا فقط گرمی ۲۸ هزار تومان با قله تاریخی خودش فاصله دارد.

طلا ۱۸ عیار طبق پیش‌بینی‌ها خوشبختانه برای عبور از محدوده دو میلیون و ۷۵۹ هزار تومان کار راحتی ندارد، اما اگر روند بازار باب میل من و شما نباشد، آنوقت طلا دوباره برای نزدیک شدن به محدوده خطرناک دو میلیون و ۷۷۶ هزار تومان اقدام می‌کند.
سکه امامی؛ ۳۲ میلیون و ۸۴۱ هزار تومان

سکه امامی هنوز فاصله زیادی با خلق اعدادوارقام جدید در بازار طلا دارد، اما صراف‌ها به تبع افزایش نرخ طلا، امروز چهارشنبه چهارم بهمن هر قطعه سکه امامی را به‌شکل تکفروشی نسبت به عصر دیروز حدود ۱۰۰ هزار تومان بیشتر فروختند.

قیمت سکه امامی تا بعدظهر امروز به ۳۲ میلیون و ۸۴۱ هزار تومان رسید درحالی که خرید سکه امامی عصر سه‌شنبه ۳۲ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان هزینه داشت.

قیمت سکه امامی با این اوصاف نسبت به هفته قبل حدود سه درصد و درقیاس با اوایل دی‌ماه تقریبا ۱۳ درصد ارتقا پیدا کرده و حالا حدود یک میلیون درمقایسه با ابتدای سال بالا آمده و آرام‌آرام به مرز ۳۳ میلیون نزدیک شده است. اگر روند افزایش قیمت سکه ادامه داشته باشد، می‌توانیم به مقاومت شکل‌گرفته در محدوده ۳۳ میلیون و ۲۴ هزار تومان خوش‌بین باشیم. فراموش نکنیم که حباب سکه امامی فعلا حدود شش میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تخمین زده می‌شود و ارزش واقعی سکه امامی بااحتساب نرخ دلار آزد حدود ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

سکه امامی ۱۱ اردیبهشت امسال ۳۴ میلیون و ۹۸۱ هزار تومان معامله شد و این عدد را بیشترین قیمت تاریخی سکه امامی حساب می‌کنیم.
سکه تمام‌بهار آزادی؛ ۲۹ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان

سکه تمام‌بهار آزادی که به سکه تمام طرح قدیم هم مشهور است و نسبت به سکه امامی قیمت کمتری دارد، امروز چهارشنبه چهارم بهمن ۲۹ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان یعنی دقیقا ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از دیروز به فروش رسید.

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم حالا دوباره به روز‌های نگران‌کننده اردیبهشت امسال نزدیک شده و درمقایسه با بیشترین سطح خودش در سال جاری حدود یک میلیون فاصله دارد.

سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم دهه اول اردیبهشت امسال تا ۳۰ میلیون و ۸۸۶ هزار تومان بالا رفت و آنطرف کمترین قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۴ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان به ثبت رسیده است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم حداقل در برهه‌ای که قرار داریم، قصد رسیدن به محدوده ۳۰ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان را دارد، اما اگر روند بازار عوض شود، می‌توانیم دلخوش به عقب رفتن ارزش این سکه تا ۲۹ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان باشیم.

نیم‌سکه بهار آزادی؛ ۱۸ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان

نیم‌سکه بهار آزادی امروز چهارشنبه چهارم بهمن به شکل تکفروشی معادل ۱۸ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان فروخته شد. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی با این اوصاف تفاوتی با خریدوفروش‌های عصر دیروز نداشت و صراف‌ها نیم‌سکه را بدون تغییر قیمت نسبت به سه‌شنبه معامله کردند.

نیم‌سکه بهار آزادی با این حال یک ماه قبل روی پله‌های ابتدایی کانال ۱۵ میلیون خریدوفروش می‌شد و حالا نسبت به آن روز‌ها حدود ۲۰ درصد گران شده، اما درمقایسه با اوایل سال شاهد کاهش ۲۷۰ هزار تومانی ارزش این سکه هستیم.

نیم‌سکه بهار آزادی امسال را با قرارگرفتن در جایگاه ۱۷ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان آغاز کرد، اما مثل انواع سکه‌های طلا در اردیبهشت امسال بیشترین سطح سالانه خودش را به چشم دید و آن زمان تا مرز ۲۰ میلیون یا به‌طور دقیق‌تر ۱۹ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان پیشروی کرد. از آن طرف قیمت نیم‌سکه بهار آزادی همزمان با مهرماه امسال تا ۱۴ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان پاییین رفت.

نیم‌سکه با همه این حرف‌ها به‌تعبیر کارشناسان بازار طلا با حباب پنج میلیون و ۱۳۴ هزار تومانی فروخته می‌شود و با یک شوک و پالس مثبت احتمالی در شروع هفته بعد، با ترک محدوده ۱۸ میلیون، تا ۱۷ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان عقب می‌رود.
ربع‌سکه بهار آزادی؛ ۱۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان

ربع‌سکه بهار آزادی درحال حاضر با بیشترین حباب نسبت به بقیه سکه‌ها معامله می‌شود. قیمت ربع‌سکه بهار آزادی امروز چهارشنبه چهارم بهمن درحالی به ۱۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان رسید که طبق بررسی‌ها حدود چهار میلیون و ۷۶۷ هزار تومان که یعنی کمی بیش از ۴۰ درصد ارزش واقعی ربع‌سکه، حباب است.

ربع‌سکه بهار آزادی همزمان با آخرین خریدوفروش‌های عصر دیروز به‌طور متوسط ۱۱ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان به‌فروش رسید و امروز با احتساب رشد ۲۰۰ هزار تومانی این عدد، فاصله ربع‌سکه بهار آزادی تا بالاترین قیمت سالانه خودش به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان برسد.

ربع‌سکه بهار آزادی اردیبهشت امسال با رسیدن به محدوده ۱۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان، بالاترین محدوده تاریخی خودش را لمس کرد و برای ملاقات مجدد با این عدد، باید در قدم‌های اول از سد مقاومت‌های ۱۱ میلیون و ۴۷۳ و بعد از آن ۱۱ میلیون و ۵۷۳ هزار تومان عبور کند.
سکه گرمی؛ شش میلیون و ۲۰ هزار تومان

سکه گرمی امروز چهارشنبه چهارم بهمن به‌عنوان ارزان‌ترین قطعه بین سکه‌های طلا معادل شش میلیون و ۲۰ هزار تومان فرخته شد. البته کسانی که امروز به قصد فروش سکه گرمی راهی صرافی‌ها شدند، به‌طور متوسط پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت کردند و بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزی که بیشتر توجه‌ها به روند قیمت طلا ۱۸ عیار بوده، سکه گرمی بدون تغییر قیمت خریدوفروش شده است.

قیمت سکه گرمی با این حال تحت‌تاثیر شیطنت‌هایی که ظرف روز‌های اخیر در بازار طلا شاهد بودیم، نسبت به هفته قبل حدود ۴۵۰ هزار تومان درقیاس با ماه گذشته نزدیک یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان گران شده است.

سکه گرمی البته نسبت به محدوده هفت میلیون و ۷۲۰ هزار تومان که در دهه اول اردیبهشت امسال تجربه کرده بود، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فاصله دارد و همین عدد بیشترین قیمت تاریخی سکه گرمی محسوب می‌شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.