کد خبر : 20250
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 12:55

روزنامه ایران فساد ۳ میلیارد دلاری چای دبش را گردن «ارز جهانگیری» انداخت!

روزنامه ایران فساد ۳ میلیارد دلاری چای دبش را گردن «ارز جهانگیری» انداخت!

روزنامه ایران نوشت: پیگیری تخلف‌های «چای دبش» توسط دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور و وزارت اطلاعات از اواخر سال ۱۴۰۱ صادر شده بود و اساساً ریشه فساد چای دبش مربوط به تخصیص ارز جهانگیری در سال‌های گذشته است و درست از همان سالی آغاز شده که روزنامه سازندگی با تمجید از ارز جهانگیری، معاون اول روحانی را سوپرمن اقتصاد ایران توصیف کرده بود!

روزنامه ایران نوشت: کشف و پیگیری فساد اقتصادی بزرگ یک گروه تجاری معروف در حوزه «واردات چای و ماشین‌آلات مربوطه» نشان داد که تخصیص ارز ترجیحی در دولت سابق -معروف به ارز جهانگیری- همچنان از اقتصاد ایران قربانی می‌گیرد اما جالب آنجاست که حامیان اسحاق جهانگیری که واگذاری ارز ۴۲۰۰ تومانی را نسخه نجات‌بخش اقتصاد ایران خوانده بود، حالا مدعی فساد برآمده از همان سازکار پرمفسده شده اند!

این روزنامه افزود: بنابر اعلام روزنامه اصلاح‌طلب سازندگی، این گروه خاص تجاری که حالا فساد بزرگش کشف شده، «چای دبش» است. روزنامه اصلاح‌طلب سازندگی که نزدیک به طیف کارگزاران است و اخیراً نیز از احتمال کاندیداتوری مجدد اسحاق جهانگیری سخن رانده، با اشاره به این فساد، انگشت اتهام را به سمت دولت سیزدهم نشانه گرفته است! این درحالی است که پیگیری تخلف‌های «چای دبش» توسط دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور و وزارت اطلاعات از اواخر سال ۱۴۰۱ صادر شده بود و اساساً ریشه فساد چای دبش مربوط به تخصیص ارز جهانگیری در سال‌های گذشته است و درست از همان سالی آغاز شده که روزنامه سازندگی با تمجید از ارز جهانگیری، معاون اول روحانی را سوپرمن اقتصاد ایران توصیف کرده بود!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.