کد خبر : 8515
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1402 - 23:17

مرندی مشاور تیم مذاکرات هسته ای؛

امیدواریم آمریکا پس از این توافق برای مذاکره آماده باشد

امیدواریم آمریکا پس از این توافق برای مذاکره آماده باشد
مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با اشاره به اجرای توافق تبادل زندانیان تصریح کرد که ایران منتظر گام‌های بزرگ‌تری از سوی واشنگتن است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمد مرندی، مشاور تیم مذاکرات هسته‌ای ایران امروز سه‌شنبه در گفتگو با شبکه المیادین گفت: “عامل اصلی موفقیت‌آمیز بودن توافق تبادل زندانیان با آمریکا مشکلات بین‌المللی واشنگتن بود”.

مرندی افزود: “جدیت آمریکایی‌ها نسبت به مذاکرات تبادل زندانیان و آزادسازی پول‌های ایران طی چند ماه گذشته افزایش یافته بود”.

وی با تأکید بر اینکه مهمترین مسئله برای ایران آزادی زندانیان خود در آمریکاست، توضیح داد: این افراد به صورت ظالمانه و ناعادلانه تحت بازداشت بودند و تهران منتظر گام‌های بزرگتری از سوی آمریکا برای دستیابی به توافق در پرونده‌های بزرگ‌تر مانند پرونده هسته‌ای است”.

بازگشت به مذاکرات به تصمیم آمریکا بستگی دارد

مشاور تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان با اشاره به اینکه آنچه مقامات آمریکایی درباره تبادل زندانیان می‌گویند برای مصرف رسانه‌ای است، تاکید کرد: “آینده ثابت خواهد کرد که واشنگتن به دلیل سیاست‌های خارجی و چالش‌های داخلی خود از مواضعش عقب نشینی خواهد کرد”.

مرندی در خصوص بازگشت به مذاکرات هسته‌ای نیز با بیان اینکه این مسئله به تصمیم آمریکا بستگی دارد، ابراز امیدواری کرد که واشنگتن پس از این توافق برای مذاکره آماده باشد.

توافق ایران و آمریکا برای آزادسازی زندانیان دو طرف و نیز آزادسازی وجوه ایران در کره جنوبی و انتقال آن به حساب بانک های ایرانی امروز دوشنبه اجرایی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.