کد خبر : 22210
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 بهمن 1402 - 9:47

روایت بی‌منطق روزنامه جوان از علت بازداشت گروهی خبرنگاران سایت فردای اقتصاد و مهدی افشارنیک

روایت بی‌منطق روزنامه جوان از علت بازداشت گروهی خبرنگاران سایت فردای اقتصاد و مهدی افشارنیک

روزنامه جوان به روایت ماجرای بازداشت گروهی خبرنگاران سایت فردای اقتصاد و همچنین مهدی افشارنیک پرداخته است.

روزنامه جوان به روایت ماجرای بازداشت گروهی خبرنگاران سایت فردای اقتصاد و همچنین مهدی افشارنیک پرداخته که بخش عمده‌ای از آن اتهام وارد کردن به اصلاح‌طلبان و رسانه‌های مستقل یا وابسته به جریان اصلاحات است. این روزنامه به روال و روش گذشته بار دیگر نوک پیکان تهمت و افترا را به سمت رسانه‌هایی گرفته که بدون وابستگی دولتی تلاش می‌کنند اخبار را روایت کنند. در حالی که این انتظار وجود دارد که روزنامه جوان با توجه به وابستگی حاکمیتی که دارد حداقل بخشی از واقعیات و دلایل جنجال به پا شده را برای افکارعمومی شفاف‌سازی کند.

به گزارش جوان، در بخش‌هایی از این گزارش آمده است:

بی‌بی سی با طرح این ادعا که مشخص نیست کدام نهاد به این اقدام دست زده، نوشت: «اما خبرنگاران این روزنامه از ساعت ۲ بعدازظهر روز دوشنبه به تماس‌ها با تلفن همراه خود پاسخ نداده‌اند و بر اساس اطلاعاتی که به دست بی‌بی‌سی رسیده، تا حوالی ساعت ۳ بامداد سه‌شنبه به وقت تهران خبرنگاران این رسانه همچنان قادر به خروج از محل کار خود نیستند. حساب‌های این رسانه در شبکه‌های اجتماعی هم که به طور معمول چندین بار در روز پست‌هایی منتشر می‌کند، از حدود ۱۳ ساعت پیش تاکنون چیزی منتشر نکرده‌اند.»
واقعیت ماجرا، اما از چیز دیگری حکایت داشت و بازداشت آن‌ها هیچ ارتباطی به حرفه آن‌ها ندارد. چنانکه سایت خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه در واکنش به این خبرسازی نوشت: «بازداشت یک خبرنگار سابق و بازرسی از دفتر یک سایت خبری با دلایل کاملاً مغایر با فعالیت خبرنگاری و رسانه‌ای صورت گرفته است. با انتشار خبری با موضوع بازداشت یک خبرنگار سابق اقتصادی و بازرسی ضابط قضایی از محل یک سایت خبری، پیگیری‌ها نشان می‌دهد بازرسی از محل این رسانه و بازداشت فرد مورد اشاره هیچ ارتباطی با فعالیت خبرنگاری و رسانه‌ای نداشته است. این گزارش حاکی است در پرونده مفتوح قضایی تشکیل شده با این موضوع، هیچ اتهام رسانه‌ای و خبری نیز وجود ندارد و اتهامات در حوزه دیگر‌ی در حال بررسی است.»
اکنون مدعیان اصلاحات که همواره شعار می‌دهند «دانستن حق مردم است» خوب است برای تنویر افکار عمومی توضیح بدهند که علت بازداشت این خبرنگاران چه بوده است؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.