کد خبر : 6060
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1402 - 10:06

وزیر امور خارجه؛

ایران و کره جنوبی دو بازیگر مهم قاره آسیا به شمار می روند

ایران و کره جنوبی دو بازیگر مهم قاره آسیا به شمار می روند
وزیر امور خارجه گفت: با حل انتقال دارایی‌های ایران از بانک‌های کره جنوبی می‌توانیم در صفحه جدیدی از روابط دوجانبه گام برداریم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ در گفتگوی تلفنی پارک جین، وزیر امور خارجه جمهوری کره جنوبی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، طرفین در خصوص موضوعات مشترک و مهم دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس، آسیا را جزو اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم عنوان کرد. اظهار داشت: ما معتقدیم قرن حاضر متعلق به آسیاست. جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی دو بازیگر مهم در این قاره به شمار می‌روند. ما برای روابط دیرینه و دوستانه دو کشور احترام ویژه‌ای قائلیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به حل انتقال دارایی‌های ایران از بانک‌های کره جنوبی تاکید کرد. اکنون می‌توانیم در صفحه جدیدی از روابط دوجانبه گام برداریم. جمهوری اسلامی ایران از هر ابتکاری که به ارتقای مناسبات دو کشور کمک نماید استقبال می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به مواضع کره جنوبی در خصوص برخی از موضوعات بین المللی، نسبت به ارتقای همکاری‌های دو کشور در منطقه و در مجامع بین المللی اعلام آمادگی کرد.

روابط دیپلماتیک ایران و کره جنوبی

پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز با ابراز خرسندی از توافق صورت گرفته در خصوص انتقال منابع مالی متعلق به مردم ایران از کره جنوبی، آن را نشانه‌ای از تعهد عملی دولت کره نسبت به دولت و ملت ایران و اهمیت تلاش هر دو طرف برای حل این موضوع دانست.

پارک جین، تحولات اخیر در روابط دو کشور را مثبت و معنادار توصیف کرد. با بیان آمادگی کشورش برای تقویت مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به عضویت کره جنوبی در شورای امنیت سازمان ملل در دو سال پیش رو، نسبت به همکاری با جمهوری اسلامی ایران در راستای تحکیم صلح و ثبات در خاور میانه اعلام آمادگی کرد.

در این تماس طرفین با بررسی مسائل و مخاطرات زیست محیطی، در خصوص مشارکت موثر در اجلاس بین‌المللی مبارزه با گرد و غبار که قرار است با همکاری سازمان ملل متحد در تهران برگزار شود، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دو طرف همچنین با اشاره به سابقه بیش از شش دهه‌ای روابط دیپلماتیک ایران و کره جنوبی، ورود به هفتمین دهه از روابط دیپلماتیک مشترک را پشتوانه‌ای مهم و ارزشمند در توسعه مناسبات فیمابین توصیف و بر لزوم حفظ و حراست از آن تاکید کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.