کد خبر : 21344
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 - 12:56

سخنگوی دولت:

دولت موافقت کرد امکان واردات خودروهای مناطق آزاد به سرزمین اصلی فراهم شود

دولت موافقت کرد امکان واردات خودروهای مناطق آزاد به سرزمین اصلی فراهم شود

سخنگوی دولت گفت:‌ خودروهایی که در چارچوب قوانین موجود مشمول خودروهای ممنوعه نبودند، در چارچوب قوانین و مقررات عمومی و پرداخت عوارض امکان واردات‌شان به سرزمین اصلی فراهم می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بهادری جهرمی در خصوص واردات خودروهای نو و کارکرده گفت: در این زمینه توافقات خوبی صورت گرفت؛ بانک مرکزی با تخصیص ارز و وزارت صمت و اقتصاد با همکاری یکدیگر مقدمات را نهایی کردند. با همکاری‌های اجزای مختلف دولت، آیین‌نامه واردات خودروهای نو اصلاح شد و ظرف روزهای آتی ابلاغ خواهد شد و بر این اساس واردات و ترخیص خودروهای نوی حمل نقل عمومی و خودروهای برقی و هیبریدی نیز با تسهیل بیشتری انجام خواهد شد.

وی گفت: همچنین آیین نامه اجرایی بند (ث) تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور راجع به صدور ثبت پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد نیز تصویب شد و خودروهایی که تا زمان ابلاغ آیین‌نامه در مناطق آزاد وارد شدند و جزو خودروهای ممنوعه نبودند، امکان واردات آن‌ها به سرزمین اصلی فراهم شد. به عبارت دیگر خودروهایی که در چارچوب قوانین موجود مشمول خودروهای ممنوعه نبودند، در چارچوب قوانین و مقررات عمومی و پرداخت عوارض امکان واردات‌شان به سرزمین اصلی فراهم می‌شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.