کد خبر : 21779
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 - 10:22

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا:

دولت دنبال یک مجلس ضعیف تر از خودش است که نتواند برایش دردسر درست کند

دولت دنبال یک مجلس ضعیف تر از خودش است که نتواند برایش دردسر درست کند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: به نظر می رسد دولت دنبال یک مجلس ضعیف تر از خودش است که نتواند برایش دردسر درست کند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ با آنکه حدود ۵ هفته تا انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان باقی است، همچنان فضای سیاسی سرد و کم تحرک به نظر می رسد. جریان منتقد دولت منتظر اعلام نتایج بررسی اعتراض به ردصلاحیت هاست، جریان اصولگرا نیز می خواهد ببیند در نهایت تکلیف جریان رقیب چه می شود.

محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا درباره آرایش صحنه انتخابات مجلس گفت: ضرب المثل فارسی است که می گویند «خانه عروس بزن و بکوب است اما خانه داماد خبری نیست». هر چند موضوع انتخابات در رسانه و مجموعه های اصولگرا خیلی داغ است اما در سطح جامعه آن برانگیختگی لازم برای شکل گیری مشارکت بالا به وجود نیامده است.

بخش هایی از گفت و گوی مهاجری در این رابطه را می خوانید:

برای به وجود آمدن برانگیختگی انتخاباتی در سطح جامعه زمان خیلی محدودی باقی مانده است و شاید نتوان به میزان دوره های قبل مشارکت مردم را افزایش داد. البته در همین زمان محدود نیز می شود اقداماتی کرد تا برخی بهانه های عدم حضور مردم پای صندوق های رأی رفع شود.
هم اکنون بسیاری منتظر اعلام نظر نهایی شورای نگهبان در موضوع بررسی صلاحیت نامزدها هستند. برخی معتقدند هیأت های نظارت خیلی ها را تأیید صلاحیت کردند و شورای نگهبان نیز خیلی های دیگر را تأییدصلاحیت خواهند کرد اما فکر می کنم وقتی جامعه دچار یأس و درخود فرو رفتگی است، معلوم نیست بتوان با تأییدصلاحیت اعلامی در بهمن ماه شوکی به بدنه جامعه وارد کرد.
جامعه دچار خمودگی شده است، این امکان وجود ندارد که ظرف مدت کمی بتواند خودش را ریکاوری کند. از طرف دیگر دولت هیچ نشانه ای از خود بروز نمی دهد که از روی کارآمدن یک مجلس قوی استقبال می کند چون هم اکنون به همین مجلس همراه نیز انتقاد دارد. به نظر می رسد دولت دنبال یک مجلس ضعیف تر از خودش است که نتواند برایش دردسر درست کند.
علائم جامعه تداعی گر یک انتخابات پرشور نیست، گروه های اصولگرا همچون شورای وحدت، شورای ائتلاف و پایداری انتخابات را جدی گرفتند. آقای قالیباف خیلی فعال است که بتواند در مجلس بعدی نیز رئیس شود. در مجموع این دوره رقابت درون اردوگاهی را بیشتر شاهد خواهیم بود.

/نامه نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.