کد خبر : 335
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 - 6:45

دولت دراقتصاد مقاومتی اقتصاد لیبرالیستی را دنبال می کند

دولت دراقتصاد مقاومتی اقتصاد لیبرالیستی را دنبال می کند

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان این سازمان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال در زمینه دشمنی آمریکا و استراتژی آن در تغییر سیرت انقلاب و جمهوری اسلامی با حفظ صورت گفت: تحلیل و ارزیابی آمریکایی ها از انتخابات ما این بود که استراتژی تغییر از درون موفق عمل کرده است و بایستی با اصلاحات دنبال شود و اگر سرعت تحولات و اتفاقات کم است، عوامل افزاینده سرعت تحولات را پیدا کنیم و شتاب تحولات را زیاد کنیم.

اقتصادپرس: وی ادامه داد: سرمایه گذاری روی زیر ساخت های عنصر تغییر و افزایش فشار (در حوزه های اقتصادی و دیگر حوزه ها) از دیگر تحلیل های آمریکا از انتخابات است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر شبکه همکار و طرفدار جریان غرب در داخل کشور و استراتژی های تغییر لایه و حوزه های مختلف، گفت: در اسناد آمریکایی ها می بینیم که می گویند بعد از تمرکز بر حوزه هسته ای، نوبت حوزه موشکی است و بعد نوبت گفت‌وگوی منطقه ای و کاهش تاثیر قدرت بین المللی جمهوری اسلامی در منطقه است.

سردار جلالی با تبیین ۶ محوری که رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزی ترسیم کرده‌اند گفت: اینکه فرمودند ما در مساله هسته ای تصمیم گرفتیم یکسری امتیازات بدهیم و یکسری امتیازات بگیریم این تصمیم خودمان بوده است نه تحمیل دشمن، یعنی ایشان با صراحت به مخالفت با جریان و تفکر برجام ۲ و ۳ پرداختند و مخالفت صریح خود را با جریان استراتژی تغییر گام‌به‌گام اعلام کردند.

وی با اشاره به پاسخ قاطع رهبر انقلاب به مسئله گفتمان به جای موشک و نا آگاهانه یا خائنانه اعلام کردن آن ادامه داد: ترسیم محور اقدام انقلابی برای انقلابی گری، تأکید بر اقدام عملی در حوزه اقتصاد مقاومتی و ترسیم استراتژی مقابله با دشمن از دیگر نکات فرمایشات ایشان بود زیرا موضع خارجی در قبال ایران استراتژی تغییر است و ما بایستی استراتژی تغییر به عنوان یک رویکرد آمریکایی ها در برابر خودمان تشخیص دهیم و زیر ساخت های تغییر را شناخته و در پدافند غیر عامل آن ها را مدیریت و کنترل کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید رهبر انقلاب بر مقابله با غیر انقلابی‌ها در دیدار با دبیرخانه شورای امنیت ملی گفت: این یک موضوع محوری و اساسی است زیرا خطر جریان انقلابیون پشیمان یعنی کسانی که یک روزی انقلابی بودند ولی الان نیستند در داخل کشور وجود دارد.

وی با تاکید بر کمک به دولت برای مقابله با تهدیدات با رویکرد اقتصاد مقاومتی گفت: بنا به تشخیص مقام معظم رهبری ، اصلی ترین حوزه ی جنگ و درگیری با آمریکایی ها ، حوزه اقتصاد است پس ما نمی توانیم با دشمن تعامل اقتصادی داشته باشیم.

سردار جلالی با تبیین حوزه های دشمنی آمریکایی با ملت ایران گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی ، آمریکایی ها می گویند ما باید از طریق تسلط بر مجاری افکار عمومی ذهنیت و مدیریت افکار و هدایت افکار را به عهده بگیریم و در کشور ایران پیاده سازی کنیم و مبنای آن حوزه ی مردم است، یعنی تغییر تفکر مردم.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد، آمریکایی ها ساختار جنگ اقتصادی را حفظ کرده اند و از نظر آمریکا، جنگ اقتصادی برّنده ترین رویکردی است که می تواند کشورمان را تضعیف کند، در حوزه سیاسی نظامی نیز آمریکایی ها از جریان های تکفیری حمایت می کنند و خودشان هم به این جمع بندی رسیده اند که حضورشان در منطقه باعث توسعه تروریسم شده است و در مبارزه با داعش دارای تناقض در گفتار و عمل هستند؛ همچنین در حوزه جنگ سایبری ، توسعه ساختارهای نظامی سایبری جزو کارکردهای جدی آمریکایی ها است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به راههای مقابله با تحریم که محور اساسی جنگ اقتصادی گفت: اساسی ترین محور مقابله با تحریم، تقویت تولید داخلی است.

وی ادامه داد: الگوی مصرف در جنگ اقتصادی یک سلاح در اختیار دشمن است و ما باید الگوی مصرفی مطابق با شرایط جنگ اقتصادی تعریف کنیم؛ ما باید کالای خارجی را خودمان تحریم کنیم و نگذاریم وارد کشور شود و تبلیغ مصرف کالای ایرانی را انجام دهیم .

سردار جلالی گفت: وظیفه دیپلماسی اقتصادی در جنگ اقتصادی ، برداشتن موانع توسعه ی اقتصادی است و نباید این باشد که هرچه آن ها تحریم کنند ما هم بپذیریم بلکه باید از حق خودمان دفاع کنیم.

وی همچنین تعادل بین واردات و تولید و جلوگیری از واردات محصولاتی با مشابه داخلی را از راههای مقابله با تحریم برشمرد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: نکته مهم دیگر این است که دولت ما یک تضاد گفتمانی در حوزه اقتصاد دارد. یعنی در زبان اقتصاد مقاومتی است ولی در عمل اقتصاد لیبرالیستی را دنبال می کنند. به همین دلیل است که رهبری فرمودنداقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل“.

سردار جلالی مبارزه با فساد و فساد اقتصادی را مهمترین مساله در حوزه جنگ اقتصادی دانست و گفت: طبق یک سند آمریکایی‌ها گفته اند که مفسدین اقتصادی ، سربازان انقلابی ما هستند؛ لذا با مفسد اقتصادی باید قاطع ، سریع و بدون رودربایستی و غیر سیاسی برخورد کرد.

وی در تبیین وظایف سارمان پدافند غیرعامل گفت: ما یک سازمانی هستیم که این سازمان تهدید محور حرکت می کند و تحولات و تغییرات داخل کشور برای آن بسیار مهم و اساسی است، پس ما باید تهدیدات و آسیب پذیری ها را در تمام حوزه هایی که اشاره شد به صورت مرتب پایش کنیم؛ ما خودمان در سازمان پدافند غیر عامل مسئول تعیین ماموریت و کار و برنامه و در واقع ما یک ستاد استراتژیک عالی برای موضوع پدافند غیر عامل در کشور هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: اولین ماموریت ما راهبری دستگاه ها در جهت اهداف پدافند غیر عامل است، یعنی اینکه فهم پدافند غیر عامل را به دستگاه های اجرایی منتقل کنیم و وظیفه بعد، هدایت و نظارت است و به پیوست نظارت ، بازخورد و کنترل هم وجود دارد.

وی ادامه داد: ما سالهای قبل قرارگاه های عملیاتی را فعال کردیم که الحمدلله پیشرفت های خوبی داشتند و باید امسال هم حرکت رو به جلو داشته باشند و در واقع ساختار قرارگاه های عملیاتی برای سازمان پدافند غیر عامل ، پایش محیط ملی ، پایش محیط خارجی ، پاسخ به تهدیدات و برطرف کردن آسیب پذیری ها است.

سردار جلالی افزود: در سازمان پدافند غیرعامل۳ قرارگاه داریم که نام آن را قرارگاه های بنیادین گذاشتیم و قرارگاه هایی هستند که صف ندارند؛ یکی قرارگاه پدافند مردم محور است، دیگری قرارگاه پدافند اقتصادی و سوم هم قرارگاه پدافند کالبدی است.

وی درباره برنامه های سال جاری این سازمان گفت: امسال انشاا… به حول قوه الهی و به کمک دوستان تلاشمان بر این است که به صورت یک حرکت سیستماتیک منظم دقیق و تیمی، اعمال ملاحظات پدافند غیرعامل در کالبد کشور را به صورت منسجم دنبال کنیم و حوزه پدافند اقتصادی هم تا یک ماه آینده کامل خواهد شد و این ۳ قرارگاه در واقع یک ترکیب ساختاری عملیاتی – تاکتیکی دارند و ویژگی های ماموریت ما ساختار و روش اجرای سازمان پدافند غیر عامل در ساختارهای کشوری نوع منحصر به فردی است.

منبع:پایداری ملی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.