کد خبر : 5678
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 16:19

مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی نماینده شهربابک و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت برای انحراف افکار عمومی از گرانی و مشکلات اقتصادی، حاشیه‌سازی می‌کند

دولت برای انحراف افکار عمومی از گرانی و مشکلات اقتصادی، حاشیه‌سازی می‌کند

مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی نماینده شهربابک می‌گوید: دولت برای اینکه افکار عمومی را از فکر اقتصادی منحرف کند تا مردم به این مشکلات توجه نکنند، مسائل حاشیه‌ای درست می‌کند؛ مثل موضوع خودرو یا مثلاً موضوع امر به معروف و حجاب را درست می‌کنند. همه ما به عنوان مسلمان دین، مذهب و اعتقاد داریم و فقط این چند نفر نیستند که فکر می‌کنند از آسمان افتاده و می‌گویند فقط ما مسلمان هستیم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی نماینده شهربابک و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی از افرادی است که انتقادات جدی بر عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم دارد. او در مصاحبه با رویداد۲۴ انتقادات خود را مطرح کرده است. بخش‌های مهمی از این مصاحبه را در ادامه خبر بخوانید:

* اینکه چرا دولت سیزدهم با وجود آن همه شعار پرزرق و برق نتوانست اوضاع و احوال کشور را در حوزه اقتصاد بهبود ببخشد، سوال اکثریت قریب به اتفاق مردم است زیرا این موضوع عملاً با سفره مردم مرتبط است. من خودم ریشه و اصل قصه را در ناکارآمدی و ضعف دولت می‌بینم.

* دولت از توان مدیریتی لازم و وجود افراد تمام قد برای امور کشور برخوردار نیست و این چالش را قبول ندارد و اعتقادش بر این است که ما بهترین هستیم.

* حتی بخشی از کسانی که کار این دولت را انجام می‌دهند افرادی هستند که تجربه کار در دولت آقای احمدی‌نژاد را دارند که اگر همین‌ها هم نباشند دولت فلج خواهد شد.

* اصل اینکه چرا حال و روز اقتصاد ایران نامساعد است، نبود نیروی انسانی متخصص و روی کار آمدن افرادی است که تجربه لازم را ندارند و تعامل قابل ملاحظه‌ای را هم با دیگران از جمله مجلس برقرار نمی‌کنند، هرچند باید بگویم این دولت، مجلس را در شرایط مختلف کنار گذاشت.

دولت برای اینکه افکار عمومی را از فکر اقتصادی منحرف کند تا مردم به این مشکلات توجه نکنند، مسائل حاشیه‌ای درست می‌کند؛ مثل موضوع خودرو. آیا خودرو نیاز اصلی مردم است یا غذا، دارو، مسکن و ازدواج جوانان؟ یعنی دولت موضوع خودرو را مطرح می‌کند تا هیاهو در کشور راه بیفتد و افکار عمومی فکرشان به سمت خودرو متوجه شود و عجیب‌تر اینکه با این وجود، این مشکل هم حل نمی‌شود. یا مثلاً موضوع امر به معروف و حجاب را درست می‌کنند. همه ما به عنوان مسلمان دین، مذهب و اعتقاد داریم و فقط این چند نفر نیستند که از آسمان افتاده و می‌گویند فقط ما مسلمان هستیم.

* وقتی کسی مسئولیتی را قبول می‌کند، باید در کنار خود، معاونان و مشاورین کاربلدی داشته باشد. کسانی که از خودش بیشتر کار بلد باشند و بیشتر بدانند. منتها احساس می‌شود که دولت از افرادی استفاده می‌کند که پایین‌تر از خودش هستند. این موضوع را براساس چیدمانی که می‌بینم، می‌گویم.

* ۴۵ سال از انقلاب می‌گذرد و زمان کمی نیست و برای ما زشت است که در علوم هوا فضا در بعضی بخش‌ها، قله‌های علم را فتح کرده‌ایم، ولی هنوز نتوانسته‌ایم مشکل نان، مسکن، بنزین، اقتصاد و اشتغال مردم را حل کنیم.

* دولت برای اینکه افکار عمومی را از فکر اقتصادی منحرف کند تا مردم به این مشکلات توجه نکنند، مسائل حاشیه‌ای درست می‌کند؛ مثل موضوع خودرو. آیا خودرو نیاز اصلی مردم است یا غذا، دارو، مسکن و ازدواج جوانان؟ یعنی دولت موضوع خودرو را مطرح می‌کند تا هیاهو در کشور راه بیفتد و افکار عمومی فکرشان به سمت خودرو متوجه شود و عجیب‌تر اینکه با این وجود، این مشکل هم حل نمی‌شود. یا مثلاً موضوع امر به معروف و حجاب را درست می‌کنند. همه ما به عنوان مسلمان دین، مذهب و اعتقاد داریم و فقط این چند نفر نیستند که از آسمان افتاده و می‌گویند فقط ما مسلمان هستیم.

* در این کشور از زمانی که اسلام وارد شده، یعنی طی ۱۴۰۰ سال گذشته، مردم در اعتقادات و باور‌های دینی خود هر روز قوی‌تر شده‌اند؛ چه در زمان پهلوی که می‌گویند این‌ها ضد دین بوده‌اند چه قبل از آن و چه الان. مردم از اعتقادات دینی خود دست برنداشته و نمی‌دارند. حضرت امام گفته این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. در محرم و صفر مردم با یک گرایش قلبی، مغناطیسی و آهن‌ربایی به سمت برگزاری محرم و سینه‌زنی و عزاداری می‌روند. کسی به مردم این را نمی‌گوید، چون خودشان اعتقاد دارند.

* با بحث حجاب، افکار عمومی را مشغول و درگیر می‌کنند و برای کشور مشکل، دعوا، درگیری و اختلاف بین مردم به وجود می‌آورند. دولتی که ضعف اقتصادی دارد، مردم را به سمتی می‌برد که بتواند از موضع خودش فرار رو به جلو بکند. ضرری که اقتصاد کشور می‌کنند، آفت و آسیب بزرگی است که اثراتش سال‌های بعد معلوم می‌شود. تحلیل من این است که دولت نتوانسته به شعارهایش در همه حوزه‌ها عمل کند و چنانکه گفتم تبعاتش در سال‌های بعد به چشم خواهد آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.