کد خبر : 14796
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1402 - 14:21

راهکار وزارت ارتباطات برای دسترسی کاربران ایرانی به سایت‌های تحریمی

راهکار وزارت ارتباطات برای دسترسی کاربران ایرانی به سایت‌های تحریمی
وزیر ارتباطات اعلام کرد: بر اثر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه مدعیان حقوق بشر، هزاران سایت و سرویس کاربردی برای کاربران ایرانی فیلتر شده که نیاز عموم مردم، برنامه‌نویسان، متخصصان و دانشگاهیان هستند، اما عده‌ای نادانسته یا عامدانه این فیلترینگ گسترده را به داخل کشور مرتبط می‌کنند و حتی آن را با عنوان «اختلال در شبکه» فاکتور می‌کنند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سال گذشته بود که امکان دسترسی به سایت‌های تحریمی با حداکثر سرعت، برای کاربران فراهم شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این خبر گفته بود پیش از این وعده داده بودیم تا مشکل برنامه نویسان و افرادی که دسترسی به سایت‌های تحریم شده را ندارند و این سایت‌ها توسط غرب فیلتر شده، رفع شود که این وعده محقق شده است.

به گفته وی بسیاری از این ابزارها و سرویس‌ها مورد نیاز برنامه نویسان، محققان و دانش‌پژوهان است و در شرایط فعلی، دسترسی با ابزارهای فیلتر شکن انجام می‌شود که هم امنیت آنها را به خطر انداخته و هم سرعت استفاده را کند می‌کند؛ با کمک بخش خصوصی و نخبگان، سرویسی راه‌اندازی شده است که امکان دسترسی به تمام سایت‌های تحریمی را با حداکثر سرعت فراهم خواهد کرد.

بنابراین این امکانات در سایتی به آدرس ۴۰۳.online در دسترس قرار گرفته و برای  ۲۰۰ سرویس پرکاربرد امکان دسترسی فراهم شد؛ بر این اساس دیگر نیازی به فیلترشکن وجود دارد و قرار است روز به روز به کیفیت این سرویس افزوده شود.

حال به تازگی، عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرد: بر اثر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه مدعیان حقوق بشر، هزاران سایت و سرویس کاربردی برای کاربران ایرانی فیلتر شده که نیاز عموم مردم، برنامه‌نویسان، متخصصان و دانشگاهیان هستند، اما عده‌ای نادانسته یا عامدانه این فیلترینگ گسترده را به داخل کشور مرتبط می‌کنند وحتی آن را با عنوان «اختلال در شبکه» فاکتور می‌کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: وزارت ارتباطات برای حل این مشکل، ضمن پیگیری‌های حقوقیِ بین المللی از طریق وزارت امور خارجه، ارائه راهکار و ایجاد خدمت را در دستور کار قرار داده که سرویس‌هایی همچون  ۴۰۳.online از این نوع خدمات است.

گفتنی است چندی پیش امیر محمدزاده لاجوردی- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در پاسخ به درخواست  یک کاربر که خواستار بهبود عملکرد این سایت  شده بود اعلام کرد در حال پیاده‌سازی سازوکاری مبتنی بر هوش مصنوعی جهت اضافه کردن خودکار و لحظه‌ای سایت‌های تحریم‌شده هستند.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.