کد خبر : 20560
تاریخ انتشار : جمعه 24 آذر 1402 - 9:44

توصیه انتخاباتی روزنامه جوان به دولت؛

در ۳ ماه آینده برای معیشت مردم کاری کنید تا در انتخابات شرکت کنند

در ۳ ماه آینده برای معیشت مردم کاری کنید تا در انتخابات شرکت کنند

روزنامه جوان نوشت: به باور اغلب سنجش گران اجتماعی، خروجی تصمیم‌ها و عملکرد اقتصادی دولت در زمینه تورم و گرانی طی سه ماه آینده مستقیماً بر قضاوت و انگیزه انتخاباتی شهروندان اثربخش خواهد بود.

روزنامه جوان در یادداشتی درباره نقش دولت و مجلس در مشارکت مردم در انتخابات نوشت: تصمیم‌ها و تمهیدات دولتمردان به ویژه دستگاه‌های ذی‌ربط در اوضاع اقتصادی و معیشتی جامعه یک فاکتور غیرقابل انکار در شکل‌دهی به رفتار جامعه است، به‌گونه‌ای که به باور اغلب سنجش گران اجتماعی، خروجی تصمیم‌ها و عملکرد اقتصادی دولت در زمینه تورم و گرانی طی سه ماه آینده مستقیماً بر قضاوت و انگیزه انتخاباتی شهروندان اثربخش خواهد بود.

طیفی از صاحبنظران با بیم و دغدغه رویکرد‌های دولت در لایحه بودجه و مقوله افزایش سنگین مالیات‌ها یا تشدید هزینه‌های عمومی شهروندان را دنبال می‌کنند. به همین سیاق، مصوبات مجلس به ویژه تصمیمات کمیسیون تلفیق در حوزه معیشت و رفاه طیف کارگران، کارمندان و بازنشستگان در چرخه امیدواری یا سرخوردگی عمومی در ماه‌های پایانی سال جاری تعیین کننده خواهد بود.

در مرحله بعدی، سیاست‌ها و رویکرد‌های ارکان دیپلماسی و تجارت خارجی دولت در تنظیم مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی در فصل انتخابات زیر ذره‌بین نگاه افکار عمومی و نخبگان جامعه قرار دارد و نتایج حاصل از این رویکرد مستقیماً بر رفتار‌ها و ایستار‌های انتخاباتی شهروندان تأثیرگذار است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.