کد خبر : 12037
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 11:24

منطقه ۲۲ صاحب ۳ خط جدید مترو می‌شود

منطقه ۲۲ صاحب ۳ خط جدید مترو می‌شود
شهردار منطقه ۲۲ گفت: سه خط مترو ۹،۱۰،۱۱ در محدوده این منطقه راه‌اندازی می‌شود و همچنین با وجود خط ۵، این منطقه از چهار خط مترو برخوردار خواهد شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مسعود نصرتی؛ شهردار منطقه ۲۲ در جریان بازدید از احداث خط ۱۰ مترو تهران به همراه سید فرهاد خدابخشی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه اظهار کرد: خط ۱۰ مترو از غرب‌ترین نقطه منطقه ۲۲ شهرک مروارید شهر به شرقی‌ترین نقطه منطقه یعنی میدان المپیک با ۱۲ ایستگاه در حال احداث است که چند پروژه کارگاهی این خط مترو در حال فعالیت است.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به اینکه این محدوده در غرب تهران در حال توسعه است و جمعیت قابل توجهی دارد و از سوی دیگر به دلیل وجود مراکز گردشگری گوناگون روزانه هزاران نفر از شهروندان تهرانی به این منطقه تردد دارند، گفت: توسعه شبکه حمل و نقل عمومی در این منطقه به شکل ویژه در دستور کار قرار دارد که از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها احداث سه خط ۹، ۱۰ و ۱۱ مترو است.

وی با اشاره به کمبود‌های موجود در حوزه حمل و نقل عمومی در این منطقه خاطرنشان کرد: در این دوره مدیریت شهری سه خط مترو جدید برای حمل و نقل و عمومی منطقه ۲۲ در نظر گرفته شده است که خط ۱۰ از غربی‌ترین نقطه منطقه به شرقی‌ترین نقطه شهر تهران اتصال پیدا کند.

چهار ایستگاه مترو در خط ۵ مترو از گلشهر کرج

نصرتی ادامه داد: دو خط ۹ و ۱۱ مترو در شرقی‌ترین قسمت منطقه احداث می‌شود که پاسخگوی ۱۵ درصد نیاز شهروندان است و ۸۵ درصد منطقه قرار است با خط ۱۰ پوشش داده شود.

شهردار منطقه ۲۲ خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز چهار ایستگاه مترو در خط ۵ مترو از گلشهر کرج به مترو صادقیه تهران، محور جنوبی منطقه ۲۲ را تحت پوشش قرار داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.