کد خبر : 7252
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1402 - 19:40

حکم توقیف اموال هکر نوجوانی که بیت کوین دزدید، اجرا می‌شود

حکم توقیف اموال هکر نوجوانی که بیت کوین دزدید، اجرا می‌شود

چهار سال پس از دزدی میلیون‌ها دلار بیت کوین توسط یک نوجوان آمریکایی، حکم توقیف اموال وی توسط دادگستری این کشور صادر شده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بر اساس دستور صادر شده توسط وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در جمعه هفته گذشته، حکم توفیق اموال هکر نوجوانی که چهار سال پیش، میلیون‌ها دلار بیت کوین را از مدیران شرکت‌های رمزارزی در سیلیکون‌ولی دزدیده بود، اجرایی می‌شود.
اجرای حکم توقیف بیت کوین و دیگر اموال هکر نوجوان

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته است تا میلیون‌ها دلار بیت کوین دزدیده شده توسط یک هکر نوجوان به‌نام احمد واقف هارد را توقیف کند.

واقف هارد، هکر نوجوانی ساکن در آریزونا بود که در سال ۲۰۱۶ با استفاده از روش کلاهبرداری سیم سواپ، موفق به سرقت ۱۱۹٫۸ عدد بیت کوین شد که در حال حاضر حدود ۵٫۲ میلیون دلار ارزش دارند.

همچنین، مقامات قضایی در تلاش هستند تا ماشین‌های اسپرتی را که احمد واقف با بیت‌کوین‌های دزدیده شده، خریداری کرده است را نیز توقیف کنند. احمد واقف به‌همراه دو همدست خود، موفق به هک حساب‌های مدیران ناحیه سیلیکون ولی شدند و به همین دلیل، دادگاه شهر سان فرانسیسکو مسئولیت این پرونده را بر عهده دارد.

نحوه کلاهبرداری و حجم آن

احمد واقف به‌همراه همدستان خود از روش سیم سواپ برای دزدی بیت کوین‌ها استفاده کردند. این گروه کلاهبرداری در ابتدا، اطلاعات شخصی مدیران و سرمایه‌گذاران شرکت‌های رمزارزی را بدست آوردند. سپس، با شرکت‌های خدمات سیم‌کارتی تماس می‌گرفتند و خود را به‌جای صاحبان اصلی سیم‌کارت جا می‌زدند. با دسترسی که به این گروه داده می‌شد، آنها سیم‌کارت‌های مدیران را روی موبایل خود قرار می‌دادند. با این کار، دسترسی به احراز هویت دو عاملی برای آنها فعال می‌شد و می‌توانستند به راحتی به حساب‌ها و کیف‌های ارز دیجیتال مدیران دسترسی پیدا کنند.

کلاهبرداری از مدیران ارشد شرکت‌های رمزارزی، سود مناسبی را برای احمد واقف و دو همدست خود در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به‌ارمغان آورد. این گروه موفق به دزدیدن مجموعا ۱۱۹٫۸ عدد بیت کوین شدند. همچنین این شخاص حدود ۹۳ هزار و ۴۲۰ کوین استلار که ارزش ۱۱ هزار و ۷۷۰ دلاری را دارند نیز، به‌سرقت بردند. واقف با مبالغ دزدیده شده، برای خود بی ام دابلیو سری i8 مدل ۲۰۱۷ را نیز خریداری کرده است که ارزش بازاری آن معادل ۶۰ هزار دلار است.

سرنوشت هکر نوجوان

پروژه کلاهبرداری این گروه سه نفره در سال ۲۰۱۹ و با شناسایی و دستگیری احمد واقف هارد و دیتمن که یکی از همدستان وی بود، متوقف شد. حکم قطعی این دو در حال حاضر مشخص نشده است.

احمد واقف هارد در ژانویه ۲۰۱۹، به جرائم کلاهبرداری کامپیوتری و جعل هویت محکوم شد. بر اساس اخبار منتشر شده، واقف هارد در سال ۲۰۱۹ به توافقی با نهادهای قضایی رسیده، اما اطلاعاتی در این باره منتشر نشده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.