کد خبر : 8928
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 16:51

حقوق کارگران در عربستان‌سعودی چقدر است؟

حقوق کارگران در عربستان‌سعودی چقدر است؟

دستمزد کارگران بخش خصوصی در عربستان در پنج سال اخیر رشد ۴۵ درصدی داشته و از ۶.۶ هزار ریال عربستان(۱,۷۵۹٫۵۳۱ دلار) در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۹.۶ هزار ریال(۲,۵۵۹٫۳۱۸ دلار) در سال جاری رسیده است.

اقتصاد پرس؛ دیده بان ملی کار عربستان اعلام کرد که متوسط دستمزد کارگران بخش خصوصی در این کشور در پنج سال اخیر رشد ۴۵ درصدی داشته و از ۶.۶ هزار ریال عربستان(۱,۷۵۹٫۵۳۱ دلار) در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۹.۶ هزار ریال(۲,۵۵۹٫۳۱۸ دلار) در سال جاری رسیده است.

به گزارش شفقنا، دیده بان ملی کار عربستان، دلیل افزایش ۴۵ درصدی حقوق بخش خصوصی در پنج سال اخیر را رشد و اصلاحات اقتصادی این کشور در چارچوب چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان و همچنین موفقیت بسته های حمایتی دولت در دوران کرونا و حمایت و تشویق بخش خصوصی برای رقابت پذیری، جذابیت و کارایی بالای بازار کار نسبت داده است.

براساس اعلام این مرکز، تعداد شهروندان عربستانی که در پنج سال اخیر بیش از بیست هزار ریال حقوق دریافت می کنند، ۱۳۹ درصد افزایش یافته و از ۸۴.۷ هزار شهروند در سال ۲۰۱۸ به ۲۰۲.۷ هزار شهروند در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

مرکز مذکور دلیل این افزایش را نیز بهبود مهارت های مرتبط با بازار کار و کیفیت کار، کارآمدی محیط کار و افزایش تقاضا مشاغل تخصصی دانسته است.

براساس این گزارش، تعداد شهروندانی که بیش از ۴۰ هزار ریال در پنج سال اخیر دستمزد دریافت می کنند نیز شاهد افزایش ۱۷۲ درصدی بوده و از ۱۶ هزار شهروند در سال ۲۰۱۸ به ۴۴ هزار شهروند در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.