کد خبر : 5533
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1402 - 22:16

افزایش حقوق خدمتگزاران و سرایداران مدارس

افزایش حقوق خدمتگزاران و سرایداران مدارس
عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به حمایت قاطع کمیسیون تلفیق از نیروهای خدمتگزار و سرایدار مدارس، گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه، حقوق خدمتگزاران و سرایداران مدارس ۳۵ تا ۵۰ درصد افزایش می‎‌یابد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه برای ارتقای شأن و منزلت خدمتگزاران و سرایداران مدارس، عنوان کرد: یکی از عوامل تأثیر گذار در مدارس نیروهای سرایدار یا خدماتی هستند که مستقیما با دانش آموزش و معلم در ارتباط هستند که متأسفانه در حال حاضر از حداقل حقوق برخوردارند و لازم است که حقوق این عزیزان ارتقا یابد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق؛ خدمتگزاران و سرایداران مدارس بعد از گذاراندن دوره‌های کارآموزی ویژه که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، به عنوان فوق العاده خدمتگزاری و فوق العاده سرایداری به ترتیب معادل ۳۵ و ۵۰ درصد حداقل حقوق مندرج در قوانین بودجه سالانه علاوه بر حقوق و مزایای دریافتی خود، برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه این مصوبه کمک بسیار خوبی برای خدمتگزاران و سرایداران مدارس است، اضافه کرد: پس از اینکه در کمیسیون تلفیق برنامه مسائل و مشکل خدمتگزاران مدارس مطرح شد، اعضای کمیسیون تلفیق برنامه حمایت قاطعی داشته و به این پیشنهاد رأی مثبت دادند تا بین ۳۵ تا ۵۰ درصد به حقوق این عزیزان اضافه شود.

کوچکی نژاد اظهار امیدواری کرد که این مصوبه در صحن مجلس نیز رأی مثبت بیاورد تا با رأی نمایندگان این مصوبه تبدیل به قانون و احکام جدید برای این عزیزان صادر شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه افزود: امروز مدارس کشور به شدت نیازمند نیروهای سرایدار و خدمتگزار جدید نیز است که زمینه جذب نیروهای جدید نیز در آموزش و پرورش فراهم شده و نیروهای جدید به زودی جذب خواهند شد.

منیع: خانه ملت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.