کد خبر : 20343
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1402 - 13:35

حقه ای بزرگ به نام سامانه یکپارچه خودرو

حقه ای بزرگ به نام سامانه یکپارچه خودرو

در چند ماه اخیر شاهد این بودیم که ثبت نام در سامانه یکپارچه حقه ای بزرگ بود که توانست قدرت خرید را از مردم بگیرد.

اسب بخار نوشت:

همان طور که می دانید در چند ماه گذشته مشخص شد که ثبت نام در سامانه یکپارچه هم مانند دیگر طرح های فروش، پوچ از آب درآمد و فقط سری اولی ها در میان ثبت نام کنندگان خوش شانس بودند. به این علت می گوییم اولویت های اول خوش شانس بودند زیرا نه افزایش قیمت های شورای رقابت آن ها را تهدید کرد و نه این که طرح تبدیل های اجباری و توقف تولیدها موجب پرداخت هزینه بیشتر آن ها شد.

به طور کلی می توان گفت که با افزایش قیمت های سرسام آوری که به بهانه استانداردسازی توسط شورای رقابت برای بسیاری از خودروهای داخلی در نظر گرفته شد، بسیاری از ثبت نام کنندگان را شاکی کرد زیرا توانایی پرداخت ما به تفاوت را نداشتند و ندارند و به همین دلیل نمی خواستند و نمی خواهند تا خودرویشان به آپشن های بیشتر از طرف کارخانه مجهز شود.

به این ترتیب با نگاهی دقیق تر متوجه می شویم که ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فرق چندانی با ثبت نام قرعه کشی نداشت و این وسط فقط تعداد شرکت کنندگان و موعد تحویل خودرو بود که بیشتر و طولانی تر شد.

به هر حال باید گفت که اخذ اختلاف قیمت های سنگینی که برای مردم تعیین کردند موجب شد تا عده ای یا انصراف بدهند و یا این که با تکمیل وجه خودرویی که قرار بود ارزان تر خریداری کنند را بسیار گران تر بخرند. در این میان اما تکلیف کسانی که موعد تحویل خودرویشان برای سال ۱۴۰۳ است و از قضا محصول ثبت نامی شان نیز قرار است توقف تولید شود هنوز مشخص نیست و نمی دانند که چه سرنوشتی در انتظارشان است.

با این وجود اما عده ای هنوز می گویند که اگر سامانه نبود ما هیچ وقت صاحب خودرو نمی شدیم. لازم به ذکر است که خودروی عده زیادی از این افراد باید سال بعد به آن ها تحویل شود و آن ها فعلاً با رویای صاحب خودرو شدن و یک نوبت در صف بزرگ خرید خوش اند.

در پایان می توان نتیجه گرفت که راه اندازی این سامانه سرمایه مردم را به بهانه خرید خودرو از چنگشان خارج کرد و قدرت خرید دیگر اقلام مهم زندگی را از آن ها گرفت.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف فلزی با استانداردهای ۸۵ گانه و پارس تیوفایو به ترتیب ۶ و ۳ میلیون گران تر شدند و از طرفی دیگر دنا پلاس بورسی و تارا اتوماتیک V4 نیز به ترتیب ۷ و ۱۰ میلیون افت کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.