کد خبر : 16406
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 18:20

جنگ غزه، بورس کشورهای همسایه را هم مانند ایران خونین کرد؟

جنگ غزه، بورس کشورهای همسایه را هم مانند ایران خونین کرد؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بورس دبی از زمان جنگ افت بیش از ۱۱درصدی را ثبت کرده که بیشترین افت در میان کشور‌های همسایه محسوب می‌شود. بورس استانبول حدود ۹درصد کاهش داشته است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه دنیای اقتصاد به بررسی وضعیت بورس کشورهای همسایه از زمان شروع جنگ غزه پرداخته است.

آیا بورس‌های کشور‌های همسایه، در جریان جنگ غزه عملکرد بهتری نسبت به بورس تهران ثبت کردند؟ مقایسه بازار سهام سه کشور عربستان، ترکیه و امارات با بورس تهران نشان می‌دهد که از فردای شروع جنگ یعنی ۷اکتبر تا روز‌های پایانی اکتبر، برخی کشور‌ها افت بیشتری را ثبت کرده‌اند. بورس دبی از زمان جنگ افت بیش از ۱۱درصدی را ثبت کرده که بیشترین افت در میان کشور‌های همسایه محسوب می‌شود. بورس استانبول حدود ۹درصد کاهش داشته و شاخص «تداول» که نماگر بورس عربستان است، در مدت مذکور افت ۱.۷۷درصدی را ثبت کرده است. این در حالی است که بورس تهران در مدت مذکور حدود ۵درصد کاهش داشته است.

این روزنامه افزوده است: تغییرات کم بورس عربستان نیز به‌دلیل بزرگ بودن بازار سهام این کشور است که بیش از ۳برابر بازار سهام امارات و بورس امارات بیش از ۵برابر بورس تهران است؛ بنابراین به نظر می‌رسد اگرچه بورس تهران متاثر از ریسک جنگ در منطقه بوده، اما با وجود اینکه در مدت مذکور در دوره رکود بوده، کمتر از سایر بازار‌ها آسیب دیده است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.