کد خبر : 10729
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 - 23:17

جریمه های جدید پلیس راهور

جریمه های جدید پلیس راهور
اجرای طرح برخورد با «نبستن کمربند ایمنی» و «استفاده از تلفن همراه» در معابر تهران

به گزارش اقتصاد پرس؛ معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح ویژه برخورد با نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی خبرداد.

سرهنگ احسان مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه درصد قابل توجهی از تصادفات جرحی و خسارتی به دلیل عدم توجه جلو رخ می‌دهد، گفت:‌در این میان استفاده از تلفن همراه یکی از اصلی‌ترین دلایل بی‌توجهی رانندگان به مقابل است. گاهی نیز استفاده از تلفن همراه سبب می‌شود تا راننده گرچه مقابل خود را دیده اما مکان اتخاذ تصمیمی مناسب را در حین رانندگی نداشته باشد.

وی ادامه داد:‌ از طرف دیگر، یکی از مواردی که شدت آسیب‌های ناشی از تصادفات به راننده و سرنشینان را افزایش می‌دهد، استفاده نکردن از کمربند ایمنی است، به طوریکه گاهی ممکن است درپی یک ترمز ناگهانی، سرنشین یا راننده به قسمتی از کابین داخلی خودرو برخورد کرده و آسیب ببینند.

لزوم رعایت قوانین در خودرو

مومنی با اشاره به اهمیت استفاده از کمربند ایمنی و توجه کامل به مسیر مقابل اظهارکرد:‌در همین راستا نیز از امروز طرح ویژه برخورد با نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی در پایتخت کلید خورد و همکاران من در سراسر شهر با آن دسته از رانندگانی که در حین رانندگی مشغول کار یا صحبت با تلفن همراه باشند، برخورد قانونی خواهند کرد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد:‌ همچنین با توجه به اینکه برابر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، استفاده از کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان یک خودرو الزامی است، از این رو ماموران پلیس با نبستن کمربند ایمنی نیز طبق قانون برخورد خواهند کرد.

مومنی از مردم خواست که چه در مقام راننده و چه در مقام سرنشین خودرو، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

منبع: ایسنا

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.