کد خبر : 15239
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1402 - 10:10

نام‌نویسی نهایی ۲۴ هزار و ۸۲۹ نفر برای شرکت در انتخابات مجلس

نام‌نویسی نهایی ۲۴ هزار و ۸۲۹ نفر برای شرکت در انتخابات مجلس
مرحله نام نویسی نهایی الکترونیکی داوطلبان نامزدی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ثبت آمار ۲۴ هزار و ۸۲۹ نفر به پایان رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مرحله نام نویسی نهایی الکترونیکی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی که از ۲۷ مهر ماه آغاز شده بود، عصر روز چهارشنبه، سوم آبان با موفقیت به پایان رسید و ستاد انتخابات به صورت روزانه آخرین وضعیت آماری ثبت شده در پنجره واحد وزارت کشور را به اطلاع مردم رساند.

ستاد انتخابات وزارت کشور پس از پایان مهلت قانونی نام نویسی از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، نام نویسی ۲۴ هزار و ۸۲۹ نفر قطعی شده و موضوع انتخابات وارد مرحله جدید شده است.

طبق قانون جدید انتخابات مجلس، وزارت کشور موظف شد که قبل از نام‌نویسی قطعی، یک دوره پیش‌ثبت‌نام برگزار کند که این مرحله از ۱۶ مرداد امسال آغاز شد و تا ۲۲ مرداد با موفقیت ادامه یافت و آمار رسمی نشان داد ۴۸ هزار و ۸۴۷ نفر مدارک خود را برای صحت سنجی در پنجره واحد وزارت کشور بارگذاری کردند.

ستاد انتخابات کشور اعلام کرده بود، از شمار افرادی که موفق به بارگذاری مدارک خود برای صحت سنجی در مرحله پیش ثبت نام شدند، مدارک ۳۸ هزار و ۸۶۹ نفر مورد تأیید اولیه و صحت‌سنجی قرار گرفته است.

خانم‌ها ۱۲ درصد و آقایان نیز ۸۸ درصد ثبت‌نام‌ کرده اند

مجلس شورای اسلامی دارای ۲۹۰ کرسی نمایندگی از سراسر کشور است.

نکته قابل توجه آمار ثبت شده در ستاد انتخابات وزارت کشور در مرحله ثبت نام نهایی از داوطلبان انتخابات مجلس، اقبال جوانان برای حضور در امر قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است.

بر اساس آمار ثبت شده متقاضیان دارای سن از ۳۰ الی ۵۰ سال ۶۵ درصدِ داوطلبان را تشکیل می‌دهند. هم‌چنین خانم‌ها ۱۲ درصد و آقایان نیز ۸۸ درصد ثبت‌نام‌کنندگان را شامل می‌شوند.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، دو درصدِ ثبت‌نام‌کنندگان (یعنی حدود ۴۹۶ نفر) سابقه نمایندگی ادوار نهم الی یازدهم مجلس را دارا هستند.

انتخابات روز ۱۱ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود

با پایان فرایند ثبت نام نهایی از داوطلبان، انتخابات وارد مرحله جدید می‌شود و هیأت‌های اجرایی موضوع بررسی صلاحیت‌ها را با نگاه برابر و رعایت اصل بی‌طرفی و همچنین مر قانون آغاز خواهند کرد که این فرایند تا پنج‌شنبه ۱۸ آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفند ماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.