کد خبر : 12560
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 17:06

احمد راستینه نماینده مجلس:

اینکه حاکمیت FATF را پذیرفته، شایعه‌ای بیش نیست

اینکه حاکمیت FATF را پذیرفته، شایعه‌ای بیش نیست

به عقیده نماینده شهرکرد در مجلس پذیرش FATF توسط حاکمیت شایعه است زیرا پذیرش این لوایح باعث می‌شود ایران در مقابل تحریم‌ها آسیب‌پذیرتر باشد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ احمد راستینه، نماینده شهرکرد در مجلس یازدهم، گفت: ایران بر سر منافع ملی خود با هیچ گروه و فردی تعارف ندارد.

وی افزود: نمی‌شود از یک طرف تحریم‌های پیچیده بین‌المللی علیه کشورمان وضع کنند بعد از سوی دیگر ما را ملزم به پذیرفتن قواعدی بکنند که آن قواعد عملاً برای اثربخشی تحریم‌ها است و نه برای خنثی‌سازی تحریم‌ها.

نماینده شهرکرد در مجلس تصریح کرد: به عبارتی، FATF ظرفیتی است که در دل تحریم‌ها می‌تواند فرصت دور زدن تحریم‌ها را از جمهوری اسلامی ایران بگیرد. .

وی یادآور شد: پذیرش لوایح FATF از سوی حاکمیت در شرایط فعلی شایعه است چون صداقت و انعطافی از طرف مقابل نسبت به گذشته دیده نشده است.

راستینه افزود: حال اگر طرف مقابل نشان دهد که در برداشتن تحریم‌ها جدی هستند و ما بازتابش را ببینیم یعنی ایران در خط ترانزیت مالی دنیا حضور داشته باشد، نفت‌مان را بفروشیم، پول فروش نفت وارد کشور شود، سوئیفت بین‌المللی برای کشور ما باز شود و تحریم‌های ارزی‌مان برداشته شود، در این قالب حاضر به مذاکره و تفاهم هستیم.

/منبیان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.