کد خبر : 14054
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مهر 1402 - 9:29

آغاز ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات مجلس

آغاز ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات مجلس
ثبت‌نام نهایی از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ امروز آغاز شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مهلت ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات از ساعت ۸ صبح امروز ۲۷ مهرماه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ روز سوم آبان ادامه خواهد داشت. افرادی می‌توانند در ثبت‌نام اصلی شرکت کنند که در پیش‌نام شرکت کرده و کد پیگیری برای آن‌ها ارسال شده باشد. در مرحله پیش‌ثبت‌نام حدود ۴۹ هزار نفر ثبت‌نام کرده بودند.

ثبت‌نام اصلی نیز همانند ثبت‌نام اولیه غیرحضوری است و داوطلبان باید به منظور اعلام داوطلبی خود از طریق رایانه و با دریافت رمز یکبار مصرف از شماره تلفن همراهی که با آن پیش‌ثبت‌نام خود را انجام داده اند، در مهلت تعیین شده به درگاه keshvar.moi.ir مراجعه و نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند. در این مرحله داوطلبان باید یک پرسشنامه را تکمیل کنند که امکان ویرایش آن وجود ندارد.

تکمیل این پرسشنامه مبتنی بر تبصره ۳ ماده ۵۳ است که حاوی اطلاعات شخصی، خانوادگی و سوابق از جمله علمی، شغلی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی داوطلب است. این پرسشنامه توسط وزارت کشور تهیه و به تأیید هیأت مرکزی نظارت رسیده است.

پس از تکمیل پرسشنامه و اخذ شناسه رهگیری، ثبت نام نهایی شده و به هیچ عنوان امکان ویرایش اصلاح و یا اعتراض برای داوطلب وجود ندارد.

چنانچه به غیر از نام و نام خانوادگی مندرج در شناسنامه، به نام دیگری نیز مشهور هستید، لازم است در قسمت «شهرت» این پرسشنامه آن را اعلام کنید. درج «شهرت» در آگهی اسامی نامزدها (روز اخذ رأی)، منوط به درج آن در این پرسشنامه و تأیید هیأت اجرایی است.

ثبت نام نکردن داوطلبانی که مدارک آنها در مرحله ثبت‌نام اولیه تایید شده و کد رهگیری دریافت کرده‌اند به منزله انصراف آنها از داوطلبی در انتخابات محسوب می‌شود.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.