کد خبر : 12448
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 13:17

ثبات قیمت طلا تحت تاثیر جنگ در خاورمیانه

ثبات قیمت طلا تحت تاثیر جنگ در خاورمیانه
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۸۶۰ دلار و ۹۵ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از بلومبرگ، جنگ در خاورمیانه بازارها را مختل کرده و قیمت طلا را پس از افزایش قابل توجه در روز گذشته ثابت نگه داشته است. سرمایه‌گذاران پس از اظهارات سختگیرانه مقامات فدرال رزرو هنوز مطمئن نیستند روند افزایش نرخ بهره به این زودی‌ها متوقف شود.

قیمت طلا ۱٫۶ درصد در روز دوشنبه افزایش یافت که بالاترین افزایش قیمت از ماه مه را نشان می‌داد. تمایل برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن به دنبال حمله شگفت‌آور حماس به رژیم صهیونیستی بالا رفته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۰۲ درصد کاهش به ۱۸۶۰ دلار و ۹۵ سنت رسید. اما قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک افزایش ۰٫۵۷ درصدی به ۱۸۷۴ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

تغییر دیدگاه سیاستگذاران آمریکا در مورد نرخ بهره به نفع طلا خواهد بود. این سیاستگذاران حالا عقیده دارند افزایش اخیر سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا می‌تواند جایگزین سیاست افزایش نرخ بهره بانک مرکزی باشد. بالا رفتن نرخ بهره به ضرر سرمایه‌های غیر سوددهی مانند طلاست.

اما تحلیلگران عقیده دارند عملکرد طلا در بلند مدت بستگی به تاثیرهای اقتصادی و مالی بحران خاورمیانه دارد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰٫۱۸ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۸۹ سنت رسید و پلاتین با ۰٫۳۷ درصد افزایش ۸۹۳ دلار و ۵۳ سنت معامله می‌شود.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.