کد خبر : 5288
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1402 - 22:47

کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز تکواندوکاران در پاریس

کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز تکواندوکاران در پاریس
با نظر کادر فنی تیم ملی دیدار فینال بین ۲ نماینده کشورمان برگزار نشد تا دو مدال طلا و نقره به حاجی موسایی و زندی برسد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ رقابت های گرندپری پاریس امروز جمعه دهم شهریورماه ماه سال ۱۴۰۲ با برگزاری دیدارهای وزن ۵۸- کیلوگرم آقایان، ۴۹- و ۵۷- کیلوگرم بانوان آغاز شد که از میان چهار نماینده ایران، سه تکواندوکار صاحب مدال شدند.

در وزن ۵۸- کیلوگرم تیم کشورمان دو نماینده داشت. مهدی حاجی موسایی کار خود را با برتری ۲ بر صفر مقابل «دیونیسوس» از یونان آغاز کرد و در ادامه برابر «ویتو دلایکویلا» از ایتالیا دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو و قهرمان جهان در سال ۲۰۲۲ در دو راند متوالی و با نتایج ۶ بر ۴ و ۱۴ بر ۳ مقتدرانه صاحب برتری شد و سپس «جک وولی» از ایرلند را در دو راند از پیش رو برداشت و راهی نیمه نهایی شد و مدال برنز خود را قطعی کرد. او در نیمه نهایی به مصاف «بیلی لویس» از استرالیا رفت و موفق شد به راحتی ۲ بر صفر این تکواندوکار را شکست دهد و راهی دیدار فینال شود. حریف حاجی موسایی در فینال، ابوالفضل زندی دیگر نماینده کشورمان است.

ابوالفضل زندی دیگر نماینده کشورمان در همین وزن ابتدا «پلازا هرناندز» از مکزیک را ۲ بر صفر شکست داد و سپس در مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی در دو مبارزه متوالی برابر «پارک تائیه جون» و «جون جانگ» از کره جنوبی در دو راند پیروز شد و به نیمه نهایی رفت و برنز خود را قطعی کرد. زندی در برابر «جانگ» کره‌ای نفر سوم رنکنیگ، دارنده مدال نقره المپیک، طلا و نقره جهان نمایشی کم نقص و برتر را به تصویر کشید. او در نیمه نهایی و پیکار با خلیل جندوبی از تونس (نفر یک رنکینگ المپیکی و دارنده مدال نقره المپیک) در حالی که راند اول را در ثانیه‌های پایانی واگذار کرده بود، در دو راند بعدی حریف خود را شکست داد و راهی مبارزه نهایی شد.

مبینا نعمت زاده ملی پوش وزن ۴۹- کیلوگرم کشورمان در اولین دیدار «باریتاباکیشوا» از قزاقستان را ۲ بر صفر شکست داد. وی در مرحله یک هشتم نهایی «جانا خطاب» از مصر را در دیداری دشوار و در لحظات پایانی ۲ بر یک شکست داد. ملی پوش کشورمان در این مرحله نیز برابر «دووانچیچ» از کرواسی در مبارزه‌ای برتر و زیبا در دو راند صاحب برتری شد. ملی پوش کشورمان در نیمه نهایی به مصاف «سروزو اگلسیاس» از اسپانیا رفت و در یک دیدار نزدیک نتیجه را ۲ بر یک واگذار و به مدال برنز بسنده کرد.

ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم دیگر نماینده کشورمان بود که در دیدار نخست خود نتیجه را در دو راند به «کاریما تامی» از تونس واگذار کرد و خداحافظی زود هنگامی با مسابقات داشت.

منبع: فارس

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.