کد خبر : 19254
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 22:11

ایران دومین تولیدکننده قزل آلا در دنیا

ایران دومین تولیدکننده قزل آلا در دنیا
مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: ایران با تولید ۱۱۵ هزارتن قزل آلا دومین تولیدکننده در دنیا محسوب می شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ آرش نبی زاده از ثبات بازار قزل آلا خبر داد و گفت: نرخ کنونی هرکیلو قزل آلا سرمزرعه ۱۴۶ تا ۱۴۷ هزارتومان و عمده فروشی تهران ۱۵۶ تا ۱۵۷ هزارتومان است.

او با بیان اینکه ایران دومین تولیدکننده قزل آلا در دنیا محسوب می شود، افزود: برآوردها حاکی از آن است که تولید قزل آلا به ۱۱۵ هزارتن برسد، درحالی که پتانسیل تولید ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتن قزل آلا در صورت کشش بازار وجود دارد.

نبی زاده با بیان اینکه نیازی به واردات ماهی برای تنظیم بازار نداریم، گفت: با توجه به سرانه مصرف و میزان تولید، کمبودی در عرضه ماهی نداریم.

به گفته او، معاونت بازرگانی وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار به دنبال واردات ماهی است، اما جای این سوال مطرح است که آیا با واردات تیلاپیا و عرضه ماهی ارزان قیمت تضمینی برای استمرار روند و توزیع ماهی ارزان قیمت است؟ آیا راهکار و سیاستی برای حمایت از تولید داخل در صورت ماندن محصول روی دست تولیدکننده است؟

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی با بیان اینکه ۹۵ درصد قزل آلای تولیدی داخلی و ۵ درصد صادراتی است، گفت: واردات تیلاپیا منجر به کاهش تولید و برهم خوردن نظم بازار می شود، کما اینکه در سنوات گذشته واردات تیلاپیا منجر به ورشکستگی تعدادی از تولیدکنندگان شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.