کد خبر : 8069
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1402 - 21:49

پیشنهاد برنامه هفتم توسعه؛

توقیف آنلاین اموال محکومان

توقیف آنلاین اموال محکومان
معاون راهبردی قوه قضاییه گفت: در برنامه هفتم پیشنهاد شده که توقیف اموال محکومان به صورت آنلاین انجام شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سید محمد صاحبکار خراسانی، معاون راهبردی قوه قضاییه در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: قوه قضاییه یک سند تحول دارد که به عنوان نقشه راه عمل می‌کند و در حال طی کردن مسیر هستیم تا بتوانیم خدمت بهتری را به مردم ارائه کنیم.

وی اظهار کرد: در حوزه اجرای احکام، بانک‌های اطلاعاتی مختلفی در کشور وجود دارد که در طول چند سال گذشته تلاش شده اموال به صورت بر خط شناسایی شوند تا اجرای احکام به سرعت صورت بگیرد.

صاحبکار گفت: هم اکنون فرآیند اجرای احکام به صورت دستی است، اما در برنامه هفتم پیشنهاد شده که به صورت خودکاربری این کار به صورت آنلاین انجام شود و تقاضا به صورت آنلاین ثبت شود تا بتوانیم به انجام کار سرعت ببخشیم.

وی گفت: برنامه دیگر این است که بازداشت یا توقیف اموال به صورت آنلاین و برخط انجام شود مثلاً بازداشت یا توقیف اموال به صورت آنلاین درخواست و انجام می‌شود.

مشکلاتی نظیر فروش ملک در فاصله صدور تا اجرای حکم از بین خواهد رفت

معاون راهبردی قوه قضاییه افزود: اگر توقیف به صورت آنی انجام شود و بلافاصله پس از درخواست قاضی صورت بگیرد دیگر مشکلاتی نظیر فروش ملک در فاصله میان صدور حکم تا اجرای آن نخواهیم داشت.

صاحبکار گفت: نکته بسیار مهمی که در برنامه هفتم پیشنهاد شده این است که در صورتی که قاضی وارد بانک اطلاعاتی شود و متوجه این موضوع شود که در حساب محکوم، مالی وجود ندارد، اما در ماه‌های بعد از آن پولی به حساب بدهکار واریز شود این مبلغ توقیف و به حساب طلبکار واریز می‌شود و دیگر نیاز به تقاضای مجدد توسط طلبکار نیست.

وی افزود: مثال پول منظور هرگونه مالکیتی است که قابلیت انتقال به طلبکار را داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.