کد خبر : 18529
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 15:50

زمان آغاز توزیع کارت آزمون دکتری اعلام شد+جزئیات

زمان آغاز توزیع کارت آزمون دکتری اعلام شد+جزئیات
مهلت‌ ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دکتری دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها امروز پایان می‌یابد.

به گزارش اقتصاد پرس؛  مهلت ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی امروز سه شنبه ۲۳ آبان پایان می‌یابد.

بر  اساس آخرین آمار اعلامی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از ۵۰ هزار داوطلب در آزمون دکتری ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها ثبت نام کرده‌اند و هر داوطلب بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌تواند در یک کدرشته‌ امتحانی ثبت‌نام‌ کرده و در آزمون مربوط شرکت‌ کند و متقاضیانی که تاکنون اقدام به ثبت‌نام نکرده‌اند، لازم است ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه اعلام شرایط و ضوابط ثبت‌نام را که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر شده، به دقت مطالعه و در صورت واجد شرایط بودن، کارت اعتباری ثبت‌نام را خریداری نموده و اقدام به ثبت‌نام کنند.

داوطلبان پس از تکمیل فرم تقاضانامه ثبت‌نام، شماره پرونده و کد پیگیری دریافت می‌کنند که باید در حفظ و نگهداری این اطلاعات محرمانه دقت کنند و حتماً یک نسخه پرینت از تقاضانامه ثبت‌نام تهیه و نزد خود نگهداری کنند. داوطلبان باید در انتخاب کدرشته‌ امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت کنند و پس از پایان زمان ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات و دریافت کد پیگیری به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۳ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی روز جمعه ۴ اسفندماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه اول اسفند تا روز پنجشنبه به تاریخ سوم این ماه با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان انتخابی مندرج در بند ۴۰ تقاضانامه تعیین می‌شود. لذا مقتضی است داوطلبان با مراجعه به جدول شماره ۲ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.

مراحل ثبت نام داوطلبان دکتری

۱- مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام

۲- مراجعه به سامانه خرید کارت اعتباری مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، برای خرید سریال ۱۲ رقمی ثبت‌نام به مبلغ ۶/۰۰۰/۰۰۰ (شش میلیون) ریال

۳- تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام

۴- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام

۵- پرداخت هزینه خدمات ارسال پیام کوتاه به متقاضیان به مبلغ ۱۰۰/۰۰۰ (یکصد هزار ریال)

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.