کد خبر : 13398
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 21:38

جزئیات طرح مهم مجلس برای تغییر قانون سربازی اعلام شد

جزئیات طرح مهم مجلس برای تغییر قانون سربازی اعلام شد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از طرح‌های کمیته دفاعی کمیسیون متبوعش برای اصلاح قانون سربازی صحبت کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تغییر قوانین خدمت سربازی گفت: در کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بعضی از نمایندگان طرحی در خصوص خدمت سربازی دارند که هم‌اکنون در حال بررسی است و می‌خواهیم دو مشکل را در بحث نظام وظیفه تعیین تکلیف کنیم.

وی اظهار کرد: موضوع اول این است که عده‌ای از جوانان به دلایلی در حال تحصیل در خارج از کشور هستند که بسیاری از این‌ها خدمت سربازی را انجام نداده‌اند و برای رفت و آمد به کشور و دیدار با خانواده‌هایشان با مشکل مواجه هستند لذا می‌خواهیم این امر را برای دانشجویانی که در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم تحصیل می‌کنند، تعیین تکلیف کنیم تا بتواند با معافیت تحصیلی که دارند به کشور رفت و آمد کند و انقطاع فرهنگی رخ ندهد و به خانواده‌ها فشار نیاید، چون گاهی‌وقت‌ها خانواده‌ها مجبورند برای دیدار با فرزندشان به کشور محل تحصیل یا به یک کشور ثالث بروند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: مشکل دوم بحث نخبگان و تحصیل‌کردگان است که خدمت نظام وظیفه را انجام نداده‌اند.

خروجی کمیته و کمیسیون امنیت ملی را به صحن بیاوریم

وی افزود: اگر از افراد تحصیل‌کرده در پادگان‌ها نگهداری کنیم تا به کارهای روزمره بپردازد نمی‌توانیم از این افراد استفاده مفید داشته باشیم چراکه این افراد می‌توانند به شیوه‌های دیگر خدمت کنند. برای این امر هم در کمیته دفاعی برنامه‌ریزی صورت گرفته و این موارد در حال اصلاح است.

رحیمی جهان‌آبادی اظهار کرد: امیدواریم در هر دو حوزه بتوانیم خروجی کمیته و کمیسیون امنیت ملی را به صحن بیاوریم و تاییدیه آن را بگیریم تا به قانون تبدیل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در حوزه نظام وظیفه جدای از تایید مجلس و شورای نگهبان به نظر ستادکل نیروهای مسلح هم احتیاج داریم، چون تصمیم‌گیر حوزه نظام وظیفه است و ما تلاش می‌کنیم همکاری و همفکری لازم با نیروهای مسلح را داشته باشیم و احتمالا بعد از برنامه هفتم این امر در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.