کد خبر : 12961
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 - 15:13

طرح ترافیک تهران تا پایان سال تغییر می‌کند

طرح ترافیک تهران تا پایان سال تغییر می‌کند
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در موضوعی که در دست اجرا داریم وضع مقررات جدید و تغییر در طرح موجود ترافیک است که آن را تا پایان سال عملیاتی می‌کنیم و امیدواریم با اجرایی شدن آن، مدیریت بهتری در محدوده‌های ترافیکی شاهد باشیم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تغییرات طرح ترافیک تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن هرمزی روز جمعه افزود: در موضوعی که در دست اجرا داریم وضع مقررات جدید و تغییر در طرح موجود ترافیک است که آن را تا پایان سال عملیاتی می‌کنیم و امیدواریم با اجرایی شدن آن، مدیریت بهتری در محدوده‌های ترافیکی شاهد باشیم.

وی در مورد آخرین وضعیت نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اظهار کرد: قراردادهای مناسبی برای خریداری اتوبوس‌های نو و بازسازی اتوبوس‌های موجود نیز منعقد کرده‌ایم.

هرمزی با اعلام اینکه از ابتدای امسال ۳۳۹ دستگاه اتوبوس شامل ۲۳۷ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده و ۱۰۲ دستگاه اتوبوس موجود بازسازی شده را وارد خطوط کرده‌ایم، ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری ۶۶۳ دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری پایتخت اضافه شده است.

گام‌های اولیه برای بهبود و مهار ترافیک تهران

وی با اشاره به اینکه در زمان تحویل شهرداری تهران از شورای پنجم، ناوگان اتوبوسرانی پایتخت کمتر از یک‌ هزار دستگاه اتوبوس شاغل داشت، اضافه کرد: این در شرایطی است که امروز این ناوگان، ۲ هزار و ۴۷ دستگاه اتوبوس شاغل دارد، ضمن اینکه برای تامین سه هزار و ۴۰ دستگاه اتوبوس نو نیز قرارداد منعقد کرده‌ایم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تا پایان سال جاری، ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اضافه می‌کنیم، یادآور شد: از ابتدای امسال، ۱۰۲ دستگاه اتوبوس را بازسازی اساسی کرده‌ایم که این تعداد تا پایان سال جاری به ۵۰۰ دستگاه خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه گام‌های اولیه برای بهبود و مهار ترافیک تهران را شروع کرده‌ایم و اقدامات اجرا شده و در دست انجام را می‌توانیم نقطه آغاز تحول در حوزه حمل و نقل و ترافیک پایتخت بنامیم، گفت: با اقدامات بیشتری که در آینده اجرا می‌شود، در صدد هستیم تا سهم استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی را افزایش داده و جریان ترافیک را بهتر کنترل کنیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.