کد خبر : 6674
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 9:09

جزییاتی از بازگشت ساعت کاری ادارت به روال قبل

جزییاتی از بازگشت ساعت کاری ادارت به روال قبل
عضو سازمان امور اداری و استخدامی درباره جرئیات بازگشت ساعات کاری ادارات به روال قبل توضیح داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمد روح الامینی معاون نوسازی سازمان امور اداری و استخدامی در گفت و گویی درباره بازگشت ساعات کاری ادارات به روش قبلی بیان کرد: همانطور که در تصویب نامه سال ۱۴۰۱ توسط هیات وزیران ابلاغ شده بود قرار بود در فصل زمستان به دلیل ناترازی انرژی ساعات کاری ادارات یک ساعت زودتر آغاز شود.  در پایان فصل تابستان یعنی در ۱۵ شهریور به روال سابق بازگردد.

وی ادامه داد: در همان جدول که ابلاغ شده بود ساعت شروع کار واحد‌های ستادی و امنیتی ۶ و نیم صبح پیش بینی شده است. ساعت کار واحد‌های اجرایی ملی مستقر در شهر تهران به صورت شناور از ۷ تا ۹ صبح پیش بینی شده است. البته به گونه‌ای که اختلال در فرایند خدمت رسانی نداشته باشند سایر واحد‌های استانی هم ساعت کارشان ۷ صبح خواهد بود. برای افرادی که فرزندشان در مقاطع پیش دبستانی حضور دارند و هر دو والد شاغل در دستگاه‌های اجرایی هستند تصویب شد.  واحد‌های اداری با هماهنگی والدین موافقت کنند و استانداران استان‌های مختلف هم با توجه به اقلیم‌های متفاوت کشور اختیار یک ساعت جا به جایی در شروع کار را خواهند داشت.

روح الامینی در پاسخ به سوالی درباره میزان ساعات اداری کار کارمندان افزود: طبق ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری ساعات کارمندان ۴۴ ساعته هست. بستگی به این دارد که روال دستگاه اجرایی برای پر کردن این زمان به چه صورتی باشد که ۵ یا ۶ روز در دستگاه‌های ملی در هفته پیش بینی شده است از ساعت ۷ صبح تا ۱۵ یا ۱۶ باید این مقدار زمان را پر کنند. ساعت کار بانک‌ها نیز ۷ صبح خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.