کد خبر : 8089
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 8:29

فعالیت سامانه بارشی در این استان ها تشدید خواهد شد

فعالیت سامانه بارشی در این استان ها تشدید خواهد شد
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: سامانه بارشی از امروز تا روز سه‌شنبه مجددا در شمال گیلان، شمال شرق آذربایجان شرقی، شمال اردبیل و شرق و غرب مازندران تشدید خواهد شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ «صادق ضیاییان» امروز (یکشنبه) افزود: امروز یکشنبه ۲۶ شهریور با نفوذ مجدد جریانات شمالی روی سواحل دریای خزر فعالیت سامانه بارشی تشدید علاوه بر باران، وزش باد و کاهش نسبی دما استان‌های شمالی را در بر می‌گیرد.

ضیاییان گفت: بارش‌ها امروز در شمال گیلان شدید است. اما در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل شمالی با شدت کمتر ادامه دارد.

وی گفت: فردا دوشنبه ۲۷ شهریور هم بارش باران در شمال شرق آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان، شرق مازندران تشدید می‌شود. با شدت کمتر در مناطقی از سواحل خزر، شمال‌غرب، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز ادامه دارد.

به گفته رییس مرکز ملی پیش بینی امروز همچنین کاهش نسبی دما در دامنه‌ای جنوبی البرز همراه با ابرناکی و وزش باد گاهی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز در شمال‌شرق و شرق کشور وزش باد تقویت می‌شود و سبب خیزش گرد و خاک در زابل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سواحل غربی خزر امروز و فردا مواج است. گفت: بعد از ظهر امروز تا فردا کل سواحل خزر مواج خواهد بود. نسبت به انجام شنا هشدار داده شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.