کد خبر : 4364
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 10:06

وزیر صمت: همه خودروهای وارداتی به متقاضیان تحویل داده می شود

وزیر صمت: همه خودروهای وارداتی به متقاضیان تحویل داده می شود
وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام کرد: همه خودروهای وارداتی ثبت نامی تا چند ماه آینده به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ عباس علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت وز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه روایت خدمت و تحویل خودروهای وارداتی به مشتریان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به دنبال ایجاد رقابت در بازار خودرو هستیم. گفت: شرایط را فراهم کرده ایم تا در یک رقابت سالم و منطقی بازار خودرو اصلاح شود. لذا واردات خودرو در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: خودروسازهای ما باید بتوانند با واردکنندگان رقابت کرده و از نظر کیفیت و قیمت شرایط بهتری را برای مردم رقم بزنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه واردات خودرو در حال انجام است. افزود: آیین نامه واردات خودروهای کارکرده به دولت داده‌ شد. بررسی آن در دستور کار دولت قرار دارد. پس از تصویب در هیئت دولت آن را اجرایی خواهیم کرد.

علی آبادی با تاکید بر اینکه سیاست ما خروج از تصدی گری است. ادامه داد: من از وارد کنندگان مطالبه کردم تا در واردات خودرو تسریع ایجاد شود. امید است ظرف چند ماه آینده تمام خودروهای ثبت نام شده وارد و تحویل متقاضیان شود.

احتمال حذف سامانه یکپارچه عرضه خودرو

وی با تاکید بر اینکه ما هیچ رانتی برای هیچ شرکتی ایجاد نکرده‌ایم بلکه ضوابط را اجرا خواهیم کرد. افزود: بر اساس این ضوابط همه افراد می‌توانند از امتیاز واردات خودرو استفاده کنند.

وزیر صمت ادامه داد: خودروسازان به این جهت در اولویت قرار گرفته‌اند تا بتوانند تکنولوژی تولید این خودروها را بومی‌سازی کنند. در داخل تولید شود. ما می‌خواهیم شغل ایجاد کنیم و هدف این نیست که شغل های موجود را از کارگران بگیریم.

علی آبادی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حذف سامانه یکپارچه عرضه خودرو بیان کرد: این موضوع صحت ندارد. برنامه ما برای کنترل عرضه خودرو بر اساس سامانه یکپارچه خواهد بود.

وی تاکید کرد: هدف ما کاهش قیمت خودرو و انطباق آن با شرایط جهانی است. دنبال آن هستیم تا مردم به بهترین خودروها دسترسی داشته باشند. بتوانند خودروهای خوب داخلی متناسب با قیمت‌های جهانی دریافت کنند.

احتمال کاهش تعرفه واردات خودرو

علی آبادی تصریح کرد: ما در زمینه تولید خودرو به سمت برقی‌سازی در حرکت هستیم. با توجه به اینکه مشکلات آلودگی هوا داریم در برخی شهرها در بعضی از ایام سال مجبور به تعطیلی برخی مشاغل هستیم. چون امکان تحمل آلایندگی وجود ندارد. ضمن اینکه خودروهای برقی به شدت اقتصادی هستند. هزینه پایین سوخت آنها می‌تواند محرکی برای افزایش تولید آنها باشد.

وی یادآورشد: امسال تلاش می‌کنیم تا شهر تهران را به تجهیزات شارژ برقی خودروها مجهز کنیم. در هفته دولت امسال ۱۰۰ ایستگاه شارژ خودرو در تهران و کرج افتتاح شده و تا پایان سال به ۵۰۰۰ ایستگاه در سراسر کشور خواهد رسید.

وی در مورد احتمال کاهش تعرفه واردات خودرو اظهار داشت: من فکر می‌کنم تعرفه واردات هنوز جای بهبود دارد. برای واردات خودروهای برقی تعرفه بسیار مخفف در نظر گرفته‌ایم. پیشنهاد ما ۴ درصد برای خودروهای برقی است. برای خودرو های هیبریدی تعرفه ۴ تا ۱۵ درصد را پیشنهاد داده‌ایم.

علی آبادی درباره واگذاری سهام خودروسازان گفت: واگذاری‌ها بر عهده وزارت صنعت نیست. وزارت اقتصاد مجری آن است اما آنچه ما دنبال می‌کنیم خروج از تصدی گری است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.