کد خبر : 17927
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 - 17:09

راه حل روزنامه دولت برای کاهش قیمت گوشت:

تحمل کنید تا گوسفندهای وارداتی از پاکستان بره بزایند، بره ها بزرگ شوند و…!

تحمل کنید تا گوسفندهای وارداتی از پاکستان بره بزایند، بره ها بزرگ شوند و…!

رئیس شورای تأمین دام کشور درباره واردات گوساله از پاکستان گفت: دام زنده گوساله از پاکستان به کشور وارد شده و در حال پروار شدن هستند و وزارت جهاد کشاورزی هم ورود دام‌های پروار را به کشور هموار کرده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه ایران نوشت:با ورود به فصل سرما مصرف پروتئین و گوشت قرمز بالا می‌رود، اما دولت با تدابیر اخذ شده تلاش برای تأمین نیاز داخلی کشور و جلوگیری از افزایش قیمت و نوسان قیمت را داشته است.
یکی از اقدامات دولت برای ساماندهی بازار، مبادرت به توزیع گوشت وارداتی بوده است که از ماه‌های قبل در حال انجام است. علاوه بر این طبق اعلام معاون اول رئیس جمهور، هیأت دولت محاسبه سود بازرگانی واردات گوشت گوساله با نرخ صفر را تصویب کرده و به وزرای صمت، جهاد کشاورزی و اقتصاد ابلاغ کرده است.
بر اساس این تصویب‌نامه سود بازرگانی واردات گوشت گوساله تازه و منجمد اعم از شقه، لاشه و قطعات با استخوان با نرخ صفر محاسبه می‌شود. این تصویب‌نامه برای نیمه دوم سال‌جاری بوده و از ابتدای مهر ماه امسال تا پایان اسفند معتبر است.
گمرک ایران نیز در ابلاغیه فوری از اعمال سود بازرگانی صفر درصدی واردات گوشت تا پایان سال خبر داده است. در این ابلاغیه فوری آمده است، مأخذ سود بازرگانی گوشت تازه و منجمد در قالب ۱۱ ردیف تعرفه بر اساس مصوبه دولت تا پایان سال صفر درصد لحاظ خواهد شد.

اقدامات لازم برای تسریع در تأمین گوشت انجام شده است
منصور پوریان رئیس شورای تأمین دام کشور درباره واردات گوساله از پاکستان گفت: دام زنده گوساله از پاکستان به کشور وارد شده و در حال پروار شدن هستند و وزارت جهاد کشاورزی هم ورود دام‌های پروار را به کشور هموار کرده است.

پوریان ادامه داد: زایش گوسفندها فصلی است و با آب و هوا و اقلیم ارتباط دارد. دام‌های مولد گوسفند در فصل پاییز در مناطق جنوب کشور و در فصل بهار در استان‌های سردسیر زایش می‌کنند. اکنون نیز در مناطق جنوب غرب و غرب زایش‌های خوبی انجام گرفته است.
پوریان بیان کرد: با توجه به اقدامات وزارت جهاد کشاورزی، می‌توانیم از حالت کسری و کمبود گوشت در فصول مختلف به یک تولیدکننده مهم تبدیل شویم و در مسیر صادرات دام قرار بگیریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.