کد خبر : 6195
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1402 - 20:55

رئیس بیمه مرکزی ایران خبر داد؛

آمادگی کامل صنعت بیمه برای ایفای تمامی تعهدات در حادثه معدن دامغان

آمادگی کامل صنعت بیمه برای ایفای تمامی تعهدات در حادثه معدن دامغان
رئیس کل بیمه مرکزی از دستور پرداخت سریع دیه کامل شش قربانی حادثه معدن زغال‌سنگ خبر داد و گفت: صنعت بیمه برای ایفای تمامی تعهدات قانونی خود آمادگی دارد و در کنار آن موضوع مدیریت ریسک و کاهش حوادث و تلفات را با جدیت دنبال خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ طی روزهای گذشته و در پی حادثه نشت و تجمیع گاز در یکی از معادن زغال سنگ دامغان، متاسفانه شش تن از کارگران این معدن، جان خود را از دست دادند.

در همین ارتباط علی استادهاشمی در نخستین واکنش رسمی خود با عرض تسلیت به بازماندگان این حادثه تلخ به تشریح زوایای بیمه ای این حادثه پرداخت.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: مدیریت ریسک باید با رویکرد کاهش میزان خطر و تبعات منفی در عرصه کار، طراحی شود و اگر صنایع بزرگ به سمت کنترل ریسک های خود حرکت کنند تلفات ناشی از کار به حداقل خواهد رسید.

استادهاشمی با اشاره به این مطلب که کاهش آلام بازماندگان حادثه از جمله ماموریت های صنعت بیمه به شمار می رود، اظهار داشت: کارفرمای معدن یادشده پیش از وقوع حادثه نسبت به دریافت پوشش کافی مسئولیت خود اقدام کرده که با توجه به الحاقیه های خریداری شده تمامی خسارات از سوی شرکت بیمه ایران، پرداخت خواهد شد.

مدیریت ریسک و کاهش حوادث

وی از دستور پرداخت سریع دیه کامل شش قربانی حادثه خبر داد و افزود: صنعت بیمه برای ایفای تمامی تعهدات قانونی خود آمادگی دارد و در کنار آن موضوع مدیریت ریسک و کاهش حوادث و تلفات را با جدیت دنبال خواهد کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی با قدردانی از تشکیل کارگروه ویژه در شرکت بیمه ایران برای پیگیری این حادثه، خاطرنشان کرد: پرداخت خسارت بر اساس میزان تعهدات صنعت بیمه صورت می گیرد و به محض تکمیل مستندات و تکمیل گزارش مقامات ذیصلاح، چک خسارت به زیاندیدگان تحویل خواهد شد.

وی در پایان از تمامی مدیران بنگاه های اقتصادی و مجموعه های تولیدی، تجاری و خدماتی خواست تا علاوه بر تقویت واحدهای مدیریت ریسک، نسبت به تهیه بیمه نامه های کامل با پوشش های کافی، اقدام کنند.گفتنی است شش تن از کارگران معدن در حادثه یادشده در عمق ۷۰۰ متری زمین محبوس شدند و متاسفانه جان خود را از دست دادند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.