کد خبر : 13922
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 14:08

انفجار بیمارستان غزه قیمت طلا را صعودی کرد

انفجار بیمارستان غزه قیمت طلا را صعودی کرد
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۴ درصد افزایش به ۱۹۳۷ دلار و ۴۷ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از رویترز، انفجار در بیمارستان غزه ترس از بالا گرفتن درگیری‌ها در منطقه را افزایش داده و قیمت طلا را یک درصد در روز چهارشنبه بالا برده است. تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۷۴ درصد افزایش به ۱۹۳۷ دلار و ۴۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با ۰٫۷۵ درصد افزایش به ۱۹۵۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

شهادت صدها نفر در انفجار بیمارستان غزه در روز سه شنبه اعتراض‌ها در کرانه باختری و کل خاورمیانه را در آستانه دیدار رئیس جمهور آمریکا از فلسطین اشغالی افزایش داده است.

افزایش تمایل برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه درگیری‌های ژئوپلوتیکی در خاورمیانه اصلی‌ترین عامل بالا رفتن قیمت آن است.

تحلیلگران عقیده دارند افزایش درگیری‌ها در منطقه می‌تواند از قیمت طلا حمایت کند و آن را تا ۱۹۴۵ دلار بالا ببرد.

قیمت طلا از آغاز درگیری‌های خاورمیانه و علی رغم احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بیش از ۱۰۰ دلار افزایش یافته است. بالا رفتن نرخ بهره ارزش دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را هم بالا می‌برد.

سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز پنجشنبه هستند تا سرنخ‌هایی در مورد نرخ بهره به دست آورند.

رشد سریع‌تر از حد انتظار اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال جاری میلادی هم از قیمت طلا حمایت کرده است.

قیمت نقره امروز با ۰٫۹۲ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۲۴ سنت رسید و پلاتین با ۰٫۶۸ درصد افزایش ۹۰۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.