کد خبر : 14195
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1402 - 15:30

افزایش قیمت ۱۲ درصدی بیت کوین طی یک هفته گذشته

افزایش قیمت ۱۲ درصدی بیت کوین طی یک هفته گذشته
قیمت بیت‌کوین در روز جمعه و برای ساعاتی وارد کانال 30 هزار دلار شد و معامله‌گران امیدوارند با تأیید صندوق قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای، این روند صعودی ادامه داشته باشد.

بیت‌کوین در روز جمعه (۲۸ مهر) در ساعاتی از سطح ۳۰ هزار دلار فراتر رفت و تا حدود ساعت ۳ بعدازظهر به وقت ایران،‌ بیش از ۲۹ هزار ۹۰۰ دلار معامله شده است.

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‎کوین طی امروز از ۲۸ هزار و ۵۸۶ دلار تا ۳۰ هزار و ۱۶۶ دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت این رمزارز طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۱۴۰۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۰ میلیارد و ۷۱ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

به نوشته کوین‌دِسک، افزایش قیمت این رمزارز به دلیل احتمال تأیید صندوق قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای در آمریکا بوده است.

در چند روز گذشته چندین شرکت فعال در زمینه توسعه نرم‌افزارهای مرتبط با صندوق قابل معامله بیت‌کوین، تغییراتی در نرم‌افزارهای خود ایجاد کردند تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نسبت به تأیید این نرم‌افزارها ترغیب شود.

قیمت اتریوم

همچنین امیدها نسبت به تبدیل شدن شرکت «گرِی اِسکِیل بیت‌کوین تِراست» (Grayscale Bitcoin Trust) به یک صندوق قابل معامله بیت‌کوین افزایش یافته است. این شرکت به نمایندگی از سرمایه‌گذاران، مقدار قابل توجهی بیت‌کوین در اختیار دارد. شرکت‌های دیگری هم که در تلاشند یک صندوق قابل معامله بیت‌کوین راه‌اندازی کنند عبارتند از: «فیدلیتی»، «بِلَک‌راک» و «ویزدِم تری».

معامله‌گران معتقدند در صورتی که نرم‌افزار صندوق قابل معامله بیت‌کوین شرکت «گرِی اِسکِیل بیت‌کوین تِراست» مورد تأیید قرار بگیرد، شرایط برای ادامه روند صعودی و افزایش قابل توجه قیمت بیت‌کوین فراهم می‌شود.

قیمت اتریوم نیز تحت تأثیر افزایش قیمت بیت‌کوین قرار گرفته است. این رمزارز طی روز جمعه از ۱۵۶۱ تا ۱۶۲۹ دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز حدود ۶۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۶ میلیارد و ۲۵ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۵/۲۶ درصد رشد داشته است.

منبع: اکوایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.