کد خبر : 17733
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 13:23

بیت‌کوین پرواز کرد

بیت‌کوین پرواز کرد

بیت‌کوین بعد از یک سال و نیم پا به محدوده ۳۶ هزار دلار گذاشت.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بیت‌کوین به بالاترین سطح خود از اردیبهشت پارسال رسیده است. رهبر بازار ارز دیجیتال که از اوایل آبان امسال روز‌های نسبتا آرامی را تجربه می‌کرد در شبانه‌روز قبلی موفق به فتح کانال ۳۶ هزار دلار شد و دقیقا بعد ۵۵۵ روز پا به این محدوده گذاشت.

بیت‌کوین حالا دقیقا به نیمی از بازار ارز دیجیتال تسلط دارد. با روشن شدن موتور بیت‌کوین، ظرف ۲۴ ساعت حدود ۴۰ میلیارد دلار به ارزش بازار ارز دیجیتال اضافه شد و همزمان هر ۵۰ رمزارز برتر دنیا در شبانه‌روز قبلی بازدهی مثبت داشتند.

قیمت بیت کوین؛ ۳۶ هزار و ۵۹۰ دلار

قیمت بیت کوین صبح امروز پنجشنبه ۱۸ آبان به‌شکل لحظه‌ای ۳۶ هزار و ۵۹۰ دلار به‌ثبت رسید. نرخ تتر حدود ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان است و با این اوصاف قیمت بیت‌کوین معادل یک میلیارد و ۸۷۷ میلیون تومان محاسبه می‌شود که در مقایسه با دیروز رشد تقریبا چهار درصدی را نشان می‌دهد.

قیمت بیت‌کوین البته در ۲۴ ساعت گذشته به‌شکل لحظه‌ای تا ۳۶ هزار و ۸۰۷ دلار بالا رفته که این عدد را باید بالاترین قیمت بیت‌کوین از روز ۱۳ اردیبهشت پارسال بدانیم. از آن روز به بعد بیت‌کوین یکبار سقوط تا کانال ۱۵ هزار دلار را تجربه کرده و حالا بعد ۵۵۵ روز به کانال ۳۶ هزار دلار برگشته است.

بیت‌کوین با احتساب رشد تقریبا چهار درصدی که در شبانه‌روز قبلی داشته، نسبت به ماه قبل بازدهی ۳۲ درصدی را تجربه می‌کند و هولدر‌های آن درمقایسه با ۱۸ آبان پارسال به سود ۱۱۷ درصدی رسیدند.

بیت کوین حالا دقیقا به نیمی از بازار ارز دیجیتال تسلط دارد. حجم کل معاملات بیت‌کوین درحال حاضر حدود ۷۱۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و این عدد به‌معنی سهم ۵۰ درصدی بیت‌کوین از بازار ارز دیجیتال تلقی می‌شود.
قیمت اتریوم؛ هزار و ۹۲۰ دلار

قیمت اتریوم با رشد دو درصدی به هزار و ۹۲۰ دلار ارتقا پیدا کرد. هر واحد اتریوم به‌این ترتیب معادل ۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزش دارد، اما دیروز کمتر از هزار و ۹۰۰ دلار معامله می‌شد.

قیمت اتریوم در این مدت بین دو محدوده هزار و ۸۷۵ دلار تا هزار و ۹۲۷ دلار رفت‌وبرگشت داشته که عدد دومی بالاترین سطح اتریوم از ۲۲ تیر امسال به‌حساب می‌آید.

اتریوم حالا روی قله چهارماهه خودش ایستاده و بااحتساب رشد دو درصدی که در شبانه‌روز قبلی به‌ثبت رسانده، درمقایسه با یک ماه قبل ۲۱ درصد بازدهی داشته و آن‌هایی که از پارسال تا الان در کیف پولشان اتریوم نگه داشتند، به سود تقریبا ۵۰ درصدی رسیدند.

اتریوم با سهم ۱۶ درصدی از بازار ارز دیجیتال بعد بیت‌کوین در جایگاه دوم قرار دارد و حجم کل معاملات آن به ۲۳۰ میلیارد دلار رسیده است. در شبانه‌روز قبلی هم حدود ۸.۶ میلیارد دلار بابت معاملات بیت‌کوین تراکنش وجود داشته که این عدد فقط از حجم معاملات روزانه بیت‌کوین و تتر کمتر است.
قیمت انواع ارز دیجیتال

ریپل و بقیه ارز‌های دیجیتالی که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار دارند، شبانه‌روز قبلی را با ثبت بازدهی مثبت سه یا مثبت چهار درصد پشت‌سر گذاشتند.

کاردانو که جایگاه هشتم را دراختیار دارد، صبح امروز ۰.۳۶ دلار یعنی ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان خریدوفروش شد و بازدهی مثبت چهاردرصدی را تجربه کرد. دقیقا مثل دوج‌کوین که پشت‌سر کاردانو قرار دارد و امروز ۰.۰۷ دلار (سه هزار و ۹۰۰ تومان) خریدوفروش می‌شود.

قیمت ریپل به ۰.۰۶۹ دلار (۳۵ هزار و ۷۰۰ تومان) و سولانا به ۴۴.۳۹ دلار (دو میلیون و ۲۸۰ هزار تومان) رتقا پیدا کرده و شاهد بازدهی مثبت سه درصدی بودیم.

تونکوین هم که با کنار زدن ترون خودش را به‌جمع ۱۰ رمز‌ارز برتر دنیا رسانده، مثل ریپل و سولانا کارش را در شبانه‌روز قبلی با ثبت بازدهی مثبت سه درصد تمام کرده است.

اقتصاد پرس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.