کد خبر : 9320
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 - 16:24

به جای بلیط مترو و اتوبوس، با تلفن همراه سفر کنید!

به جای بلیط مترو و اتوبوس، با تلفن همراه سفر کنید!

مسافران مترو و بی‌آرتی از امروز می‌توانند با نصب اپلیکیشن «شهرزاد» به‌روی گوشی‌های هوشمند خود نسبت به شارژ کارت بلیط‌های خود اقدام کنند، همچنین مسافران می‌توانند با نصب اپلیکیشن شهرزاد و از طریق کیوآر کد به ایستگاه‌های مترو و بی‌آرتی وارد شوند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سعید جهانی؛ مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در حاشیه رونمایی از کیف پول الکترونیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با رونمایی از کیف پول الکترونیک، مسافران می‌توانند علاوه بر شارژ کارت‌های مترو و بی‌آرتی به‌شکل‌های قدیمی از طریق تلفن‌های هوشمند نیز نسبت به شارژ کارت خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: مسافران مترو و بی‌آرتی از امروز می‌توانند با نصب اپلیکیشن «شهرزاد» به‌روی گوشی‌های هوشمند خود نسبت به شارژ کارت بلیط‌های خود اقدام کنند، همچنین مسافران می‌توانند با نصب اپلیکیشن شهرزاد و از طریق کیوآر کد به ایستگاه‌های مترو و بی‌آرتی وارد شوند.

جهانی ادامه داد: بنا داریم تا پایان سال خدمات بیشتری را در قالب اپلیکیشن شهرزاد ارائه کنیم که از جمله می‌توان به خدماتی در قالب فرهنگسراها، سینماها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های خصوصی و… اشاره کنیم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درباره نحوه نصب اپلیکیشن شهرزاد به‌روی گوشی‌های هوشمند گفت: شهروندان می‌توانند از طریق بازار این اپلیکیشن را روی گوشی‌هایشان نصب کنند و پرداخت‌های خود را در مترو و بی‌آرتی از طریق گوشی‌های همراه انجام بدهند.

محسن هرمزی؛ سرپرست معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران نیز درباره سامانه کیف پول الکترونیک گفت: هفته گذشته با مجوزی که شهرداری تهران از شورای شهر تهران اخذ کرده است نسبت به رونمایی و راه‌اندازی این سامانه در آستانه سال تحصیلی اقدام کرده است.

وی گفت: راه‌اندازی این سامانه محسنات ویژه‌ای را دارد که می‌توان به‌عدم تشکیل صف در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس جهت خرید بلیط و ارائه خدمات مطلوب اشاره کرد و ان‌شاءالله تا پایان سال خدمات بیشتری در سامانه شهرزاد جهت رفاه بیشتر شهروندان افزوده خواهد شد.

هرمزی با بیان اینکه «در زمان حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تراکنش در مترو انجام می‌شود»، گفت: با افزوده شدن ایستگاه‌های جدید و واگن‌های جدید این تراکنش به ۲ میلیون مسافر در روز می‌رسد و راه‌اندازی این سامانه می‌تواند کنترل بهتری را بر عملکرد حوزه حمل‌ونقل داشته باشد.

وی گفت: کسانی که در مهرماه این سامانه را روی گوشی‌هایشان نصب بکنند از تخفیف ۳۰درصدی بلیط مترو و اتوبوس بی‌آرتی بهره خواهند برد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.