کد خبر : 1982
تاریخ انتشار : جمعه 2 تیر 1402 - 11:33

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاران ایرانی‌‌ کدام است؟

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاران ایرانی‌‌ کدام است؟

سرمایه‌گذاران ایرانی بازار ارز دیجیتال از رشد هشت درصدی قیمت بیت‌کوین در سه‌ماه ابتدایی امسال کمتر از یک درصد سود نصیبشان شده است

به گزارش اقتصاد پرس؛ بیت‌کوین با رسیدن به کانال ۳۰ هزار دلار بهترین جایگاه خودش در سه‌ماه قبلی را تجربه می‌کند و در این مدت بازدهی هشت درصدی داشته است. در همین بازه زمانی سرمایه‌گذاران ایرانی بازار ارز دیجیتال به‌خاطر وقایع بازار ارز و عقب‌نشینی‌های دلار، از رشد دو هزار و ۳۰۰ دلاری قیمت بیت‌کوین کمتر از یک درصد سود نصیبشان شده و آن‌هایی که به اتریوم دلخوش بودند، باوجود بازدهی مثبت، ضرر کردند. از بین رمز‌ارز‌هایی که دسترسی به‌آن‌ها تقریبا در همه صرافی‌های ایرانی امکان‌پذیر است، ریپل و ترون وضعیت بهتری را پشت‌سر گذاشتند، اما آن طرف اوضاع برای تریدر‌هایی که در کیف پولشان دوج‌کوین و کاردانو داشتند، اصلا خوب پیش نرفته است.
بازدهی سه‌ماهه بیت‌کوین برای ایرانی‌ها؛ هشت‌دهم درصد

قیمت بیت‌کوین تحت‌تاثیر سیل اخبار و سیگنال‌های امیدوارکننده به محدوده ۳۰ هزار دلار رسیده است. نسبت به اولین روز فروردین که بیت‌کوین روی پله ۲۷ هزار و ۷۰۰ دلار ایستاده بود، بازدهی آن مثبت هشت درصد محاسبه می‌شود. در این مدت نرخ دلار از حوالی ۵۳ هزار به کف محدوده ۴۹ هزار آمده و به‌خاطر همین سود سرمایه‌گذاران ایرانی بیت‌کوین در این سه ماه به‌طور دقیق هشت‌دهم درصد تخمین زده می‌شود. البته بالاوپایین شدن‌های دلار همیشه هم به‌ضرر سرمایه‌گذاران ایرانی نیست. مثلا قیمت بیت‌کوین نسبت به قله تاریخی خودش در آبان ۱۴۰۰ چیزی حدود ۵۶ درصد ریخته، ولی به‌خاطر همان ماجرای دلار ضرر ایرانی‌ها در این قضیه کمتر از ۲۵ درصد است.

بازدهی سه‌ماهه اتریوم برای ایرانی‌ها؛ منفی یک‌دهم درصد

نمودار اتریوم بازدهی سه‌ماهه مثبت هفت درصد را نشان می‌دهد، اما ایرانی‌هایی که در کیف پولشان اتریوم داشتند، در این مدت ضرر کردند.

قیمت اتریوم درحدفاصل اول فروردین تا پایان خرداد از هزار و ۷۵۰ دلار به هزار و ۸۸۰ دلار رسید و چیزی نزدیک ۱۳۰ دلار ارتقا پیدا کرد. با این وجود بازدهی اتریوم برای سرمایه‌گذاران ایرانی بازار معادل منفی یک‌دهم درصد است. با احتساب نوسان‌های دلار در این مدت، قیمت هر واحد اتریوم به‌پول خودمان از ۹۲ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان به ۹۲ میلیون و ۵۴۶ هزار تومان رسیده است. اتریوم با تسلط به ۱۸ درصد از حجم کل معاملات بازار، دومین ارز یجیتال مهم دنیاست.
بازدهی سه‌ماهه ریپل برای ایرانی‌ها؛ مثبت هشت درصد

ریپل با سهم ۲.۲ درصدی از معاملات در بین همه رمزارز‌ها جایگاه ششم را به‌خودش اختصاص داده و ارزش آن در سه‌ماهه قبلی حول‌وحوش ۱۶ درصد رشد داشته است.

ریپل یا همان XRP در آخرین روز بهار امسال ۰.۴۹۷ دلار یعنی ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان و در اولین روز سال ۰.۴۲۷ دلار یعنی ۲۲ هزار و ۵۶۶ دلار معامله می‌شده است. با این اوصاف آن‌هایی که در کیف پولشان ریپل داشتند چیزی بیشتر از هشت درصد سود عایدشان نشده است. الان حجم کل معاملات ریپل در دنیا به مرز ۲۶ میلیارد دلار رسیده و در ۲۴ ساعت قبلی فقط یک میلیارد دلار بابت خریدوفروش آن ردوبدل شده است.
بازدهی سه‌ماهه کاردانو برای ایرانی‌ها؛ منفی ۲۶ درصد

قیمت کاردانو الان ۰.۲۹۱ دلار است و وقتی به اولین روز بهار ۱۴۰۲ برمی‌گردیم، متوجه ریزش ۲۱ درصدی می‌شویم. چون کاردانو آن موقع ۰.۳۷۳ دلار ارزش داشت و با اتفاقاتی که در این مدت در بازار ارز خودمان رخ داده، ارزش کاردانو از ۱۹ هزار و ۶۴۰ تومان به ۱۴ هزار و ۳۶۶ تومان رسیده است.

بازدهی کاردانو به‌این ترتیب برای سرمایه‌گذاران ایرانی بازار منفی ۲۶ درصد لحاظ می‌شود که بین ارز‌های دیجیتال سرشناس بدترین عملکرد است. کاردانو یا همان ADA با سهم هشت‌دهم درصدی از خریدوفروش‌های بازار، هفتمین ارز دیجیتال مهم دنیاست.
بازدهی سه‌ماهه دوج‌کوین برای ایرانی‌ها؛ منفی ۲۰ درصد

دو‌ج‌کوین و بقیه میم‌کوین‌ها برای شوخی درست شدند و هیچوقت نتوانستند جدی باشند. به‌خاطر همین با یک خبر و شایعه سقوط می‌کنند و با یک توییت از ایلان ماسک اوج می‌گیرند. فعلا دور، دور روز‌های بد دوج‌کوین و سرمایه‌گذاران آن است و تقریبا در کمترین سطح خودش از سال ۱۴۰۰ معامله می‌شود.

قیمت دوج‌کوین در سه‌ماه قبلی از ۰.۰۷۶ دلار به ۰.۰۶۶ دلار تنزل پیدا کرده و چیزی نزدیک ۱۳ درصد ریخته است. اما ارزش دارایی تریدر‌های ایرانی که پولشان را به دوج‌کوین تبدیل کرده بودند، معادل ۲۰ درصد سقوط کرده است.
بازدهی سه‌ماهه ترون برای ایرانی‌ها؛ مثبت هشت درصد

ترون با نماد TRX دهمین ارز دیجیتال برتر بازار است و به‌حدود نیم‌درصد از حجم معاملات بازار تسلط دارد. در این مدت یعنی سه‌ماه ابتدایی ۱۴۰۲ تریدر‌های ایرانی که به ترون دلخوش بودند به‌سود هشت درصدی رسیدند درحالی که قیمت ترون دوبرابر این عدد رشد داشته است.

قیمت ترون از ۰.۰۶۲ دلار به ۰.۰۷۲ دلار رسیده و نوسان دلار باعث شده بازدهی آن برای ترید‌های ایرانی از ۱۶ به هشت درصد تقلیل پیدا کند. بدنیست بدانید قیمت ترون نسبت به قله تاریخی خودش یعنی ۰.۳ دلار در دی‌ماه سال ۹۶، حدود ۷۵ درصد سقوط کرده، اما به‌خاطر چیز‌هایی که گفتیم ضرر ایرانی‌ها در این یک قلم به ۲۰ درصد نمی‌رسد.

اقتصاد پرس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.