کد خبر : 13699
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 12:48

گزارش اشتباه بلک‌راک قیمت بیت‌کوین را نزولی کرد

گزارش اشتباه بلک‌راک قیمت بیت‌کوین را نزولی کرد
گزارش اشتباهی مبنی بر اینکه شرکت بلکراک تایید راه‌اندازی صندوق معامله در بورس بیت کوین را گرفته، قیمت این ارز دیجیتال را در روز دوشنبه تا ۳۰۰۰۲ دلار افزایش داد، اما رد این گزارش قیمت بیت کوین را دوباره پایین آورد.

به گزارش اقتصاد پرس؛  به نقل از بلومبرگ، ۱۰ درصد افزایش قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه تاجران را به فکر تاثیر احتمالی تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مورد صندوق معامله بیت کوین و سرمایه‌گذاری مستقیم در این ارز مجازی انداخت.

گزارش اشتباهی مبنی بر اینکه شرکت بلکراک تایید راه‌اندازی صندوق معامله در بورس بیت کوین را گرفته، قیمت این ارز دیجیتال را در روز دوشنبه تا ۳۰۰۰۲ دلار افزایش داد که بالاترین رقم از ماه مارس بود. اما وقتی این شرکت اعلام کرد این طرح هنوز در حال بررسی است، قیمت بیت کوین کاهش یافت.

بیت کوین که اخیرا بسیار بی‌ثبات بوده، در حال حاضر با یک افزایش ۳٫۸۲ درصدی، ۲۸۲۱۱ دلار معامله می‌شود.

بلک راک جزو چندین شرکتی است که به دنبال اولین صندوق معامله بیت کوین در آمریکا هستند. انتظار می‌رود کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا به زودی مخالفت خود را با این طرح پایان دهد‌. برخی تحلیلگران عقیده دارند وجود چنین صندوق‌هایی کاربرد ارزهای مجازی را وسیع‌تر خواهد کرد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزهای مجازی را به دنبال ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال اف‌تی‌اکس در سال گذشته کنار گذاشتند. سم بنکمن فراید، موسس این صرافی به خاطر تخلف چند میلیارد دلاری تحت محاکمه است.

اطلاعات کوین دسک نشان می‌دهد ۹۵ میلیون دلار دارایی‌های بیت کوین که بیشتر متعلق به تاجرانی بوده که روی قیمت پایین‌تر این ارز مجازی شرط بندی کرده بودند، طی ۲۴ ساعت گذشته نقد شده است.

تحولات مربوط به صندوق‌های قابل معامله در بورس قیمت بیت کوین را بارها در ۲۰۲۳ افزایش داده است. این سرمایه دیجیتال در ماه ژوئن پس از اینکه شرکت‌های بزرگی مانند بلک راک و فیدلیتی مجوز سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها را گرفتند تا ۳۰ هزار دلار افزایش یافت و بعد دوباره تا ۲۶ هزار دلار پایین آمد.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.