کد خبر : 2824
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مرداد 1402 - 9:04

برنامه افزایش قیمت نان به مرور در تمام کشور اجرا می‌شود

برنامه افزایش قیمت نان به مرور در تمام کشور اجرا می‌شود

رییس اتحادیه صف نانوایان مشهد درباره جزئیات گران شدن انواع نان یارانه ای و نیمه یارانه ای گفت: افزایش ۴۰ درصدی قیمت ها هرچند که هزینه های تولید را کاهش داده اما هنوز هم تولید نان به صرفه نیست.

اقتصاد پرس؛ رییس اتحادیه نان مشهد خاطرنشان کرد: افزایش قیمت نان در دست اتحادیه و مسئولان مشهدی نیست و از طرف پایتخت چنین تصمیمی گرفته شده و با هماهنگی استانداری خراسان رضوی اجرایی شده است. برنامه افزایش قیمت نان مربوط به خراسان رضوی نیست و به مرور در تمام کشور اجرایی خواهد شد. رییس اتحادیه نان مشهد خاطرنشان کرد: نرخ نان از سال ۹۹ تا ۱۴۰۲ حدود ۵۷ درصد افزایش یافته و با توجه به تغییر ۴۰ درصد یارانه نان، قیمت نان طی این سال‌ها حدود ۱۰۰ درصد بیشتر شده است.

به گزارش فارس، از صبح دیروز و به صورت ناگهانی، قیمت نان در خراسان رضوی افزایش یافت.

جدول منتشرشده از نرخنامه جدید نان در استان خراسان رضوی حاکی از افزایش حدود ۴۰ درصدی قیمت انواع نان است. به عنوان مثال، نان بربری سنتی یارانه ای که تا روز گذشته با قیمت ۸۵۰ تومان فروخته میشد اکنون ۱۲۰۰ تومان به دست خانوارها می رسد. تافتون سنتی یارانه ای از ۶۵۰ به ۹۰۰ تومان، سنگک یارانه ای از ۱۴۰۰ به ۲ هزارتومان و بربری خراسانی نیمه یارانه ای از ۱۳۰۰ به ۱۸۰۰ تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد: با افزایش ۴۰ درصدی باز هم تولید نان به صرفه نیست

رییس اتحادیه صف نانوایان مشهد درباره جزئیات گران شدن انواع نان یارانه ای و نیمه یارانه ای گفت: افزایش ۴۰ درصدی قیمت ها هرچند که هزینه های تولید را کاهش داده اما هنوز هم تولید نان به صرفه نیست.

احمدرضا کشتگر در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید نان، قیمت های جدید باید اول فروردین اعلام میشد اما اکنون ۵ ماه است که اتحادیه و دستگاه های مختلف، درگیر تعیین قیمت های جدید نان هستند.

برنامه افزایش قیمت نان به مرور در تمام کشور اجرا می‌شود

وی افزود: افزایش قیمت نان در دست اتحادیه و مسئولان مشهدی نیست و از طرف پایتخت چنین تصمیمی گرفته شده و با هماهنگی استانداری خراسان رضوی اجرایی شده است. برنامه افزایش قیمت نان مربوط به خراسان رضوی نیست و به مرور در تمام کشور اجرایی خواهد شد.

کشتگر در واکنش به گلایه مردم درباره اعلام بی سر و صدا و ناگهانی قیمت نان گفت: قبلا اعلام شده بود که قیمت آرد تغییر نمی کند اما کسی نگفته قیمت نان تغییر نخواهد کرد. بخش اندکی از هزینه های تولید نان مربوط به آرد است که قیمت آن ثابت مانده است اما قیمت آرد حدود ۲ تا ۳ درصد در قیمت نان تاثیر دارد. با توجه به افزایش هزینه های دستمزد، اجاره و تولید نان، افزایش ۴۰ درصدی قیمت ها هرچند که از زیان نانوایی ها کم می کند اما هنوز هم تولید نان را به صرفه نخواهد کرد. با ادامه این روند، اگر حتی آرد رایگان هم به نانوایی ها می دادند اما باز هم تولید نان به صرفه نبود.

رییس اتحادیه نان مشهد خاطرنشان کرد: نرخ نان از سال ۹۹ تا ۱۴۰۲ حدود ۵۷ درصد افزایش یافته و با توجه به تغییر ۴۰ درصد یارانه نان، قیمت نان طی این سال ها حدود ۱۰۰ درصد بیشتر شده است. سوال اینجاست که هزینه های دیگر هم همین قدر افزایش داشته است؟

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.