کد خبر : 3941
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 7:32

محمدتقی فاضل‌میبدی:

با وجود این همه مشکل اقتصادی، توجه دولت و مجلس معطوف موضوع حجاب است

با وجود این همه مشکل اقتصادی، توجه دولت و مجلس معطوف موضوع حجاب است

محمدتقی فاضل‌میبدی نوشت: آمارهای فقر مطلق و خودکشی رو به افزایش است. بسیاری از خانواده‌ها رو به سمت طلاق و جدایی آورده‌اند. ریشه بسیاری از این ناهنجاری‌ها، نارسایی‌های اقتصاد و معیشت است عجیب اینکه در برابر این همه مشکل اقتصادی، توجه دولت و مجلس معطوف موضوع حجاب است.

اقتصاد پرس؛ محمدتقی فاضل‌میبدی در یادداشتی با عنوان «حل مشکل حجاب یا معیشت؟» در روزنامه اعتماد نوشت: رییس‌جمهور دیروز به دیدار تعدادی از مراجع عظام کشور رفتند و مراجع عظام هم توصیه‌هایی برای حل مشکلات مطرح کردند. اغلب صحبت‌ها هم حول و حوش مشکلات معیشتی بود. صحبت‌های روز گذشته مراجع در خصوص مشکلات معیشتی بازتاب‌های وسیعی در رسانه‌ها پیدا کرد؛ البته درباره محتوای اصلی ملاقات‌ها و حجم نارضایتی مراجع هنوز خبری منتشر نشده، اما واقع آن است که امروز مشکلات معیشتی در کشورمان به یک بحران جدی بدل شده و مردم را درگیر خود ساخته است. از کارشناسان گرفته تا نخبگان و دانشگاهیان و البته مراجع درباره آن صحبت می‌کنند.

مراجع قم هم به عنوان طیفی که با مردم در ارتباط نزدیک هستند، فشار وارد شده بر مردم را حس کرده و در دیدار با دولتمردان در خصوص آن هشدار می‌دهند. باید توجه داشت تبعات مشکلات معیشتی به اندازه‌ای وسیع شده که طلبه‌های حوزه علمیه هم آن را حس می‌کنند. امروز طلبه‌ها با ۳میلیون شهریه دریافتی خود، قادر به تامین نیازهای معیشتی حداقلی خود هم نیستند. آمارهای فقر مطلق در حال افزایش مستمر است، آمارهای خودکشی بر اساس اعلام مقامات مسوول رو به تزاید است. از سوی دیگر بسیاری از خانواده‌ها رو به سمت طلاق و جدایی آورده‌اند. ریشه بسیاری از این ناهنجاری‌های اجتماعی و خانوادگی، نارسایی‌های اقتصاد و معیشت است.

دولت سیزدهم در زمان انتخابات وعده‌هایی برای حل مشکلات داده بود، از ساخت یک میلیون مسکن در هر سال، اشتغالزایی ۱٫۵میلیون نفری و نصف کردن تورم در آن زمان مطرح شدند. مراجع عظام نسبت به این واقعیت‌ها آگاه بوده و در دیدار با رییس‌جمهور در خصوص آن هشدار دادند. عجیب اینکه در برابر این همه مشکل اقتصادی، توجه دولت و مجلس معطوف موضوع حجاب است.

مدت‌هاست که مراجع در خصوص این ناهنجاری‌های اقتصادی و اجتماعی هشدار می‌دهند اما توجه لازم به آنها نمی‌شود. تا زمانی که مشکلات اقتصادی در کشور حل نشود، سایر مشکلات هم ادامه خواهند داشت. مسائلی چون گرانی مسکن، بیکاری، طلاق، اعتیاد و…در راس مشکلات مردم و مراجع قرار دارند. بنابراین مراجع در دیدار با رییس‌جمهور به حق صدای مردم را به گوش دولتمردان رسانده و با زبان ملایم و نرم از مسوولان اجرایی حل این معضلات را طلب می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.