کد خبر : 10391
تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1402 - 12:27

با این نحوه انتصابات، دولت هیچ موفقیتی در عرصه اقتصاد نخواهد داشت

با این نحوه انتصابات، دولت هیچ موفقیتی در عرصه اقتصاد نخواهد داشت

محمدرضا صباغیان نماینده بافق می‌گوید: تیم اقتصادی دولت سیزدهم پس از گذشته ۲۶ ماه، نتوانست خود را خوب و در حد انتظار‌ها ثابت کند. اگر حوزه نظارت، دغدغه اصلی دولتمردان بود، هم تیم اقتصادی منسجم‌تر عمل می‌کرد و هم آثار مثبت کار‌ها برای مردمی که تحت فشار‌های اقتصادی هستند، نمایان‌تر می‌شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمدرضا صباغیان نماینده بافق و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها از عملکرد دولت سیزدهم در امور کشور انتقاد کرده است که در ادامه می‌توانید مهمترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

*‌ شعار‌های دولت سیزدهم در ابتدای راه، شعار‌های خوب و درست بود و مردم هم به واسطه همین حرف‌ها، امیدشان بالا رفت ولی چون کمتر کارِ دولت، کارِ کارشناسی و بیشتر نگاه‌ها انقلابی‌گری و کارِ احساسی بود، خروجی کار آن‌طور که انتظار می‌رفت، نشد. بخشی از عدم‌موفقیت دولت در تحقق شعارهایش، مربوط به انتصاباتی بود که صورت گرفت.

* بی‌توجهی دولت در عرصه نظارت، مشهود است. یکی از مهمترین ضعف‌های دولت سیزدهم این است که کمتر به ابعاد نظارتی توجه کرد که البته این نقص، به مجلس هم برمی‌گردد.

* در کشور، حدود ۱۰ دستگاه نظارتی وجود دارد. حال اگر تعداد نیرو‌های انسانی این ۱۰ دستگاه با حقوقی که این افراد می‌گیرند را بررسی کنید، می‌بینید که حقوق‌شان از دیگر بخش‌های دولتی کمتر است و این خود دلیل ضعف در سیستم نظارتی کشور شده است.

* دولت باید اهمیت نظارت در کشور را درک و برای بهبود در امور، سیستم‌های نظارتی را تقویت کند؛ یعنی در وهله اول دولت باید این اراده را داشته باشد. در ادامه برای موفقیت در این بخش، باید بدانند که با این حجم از نیروی انسانی و تخصیص منابع مالی، کار شدنی نیست و نبایستی از این دو مولفه مهم غافل شوند. اگر نظارت در صدر اولویت‌های دولت بیاید، خیلی از مشکلات کشور حل خواهد شد، موضوعی که هنوز شاهد آن نیستیم.

* تیم اقتصادی دولت سیزدهم پس از گذشته ۲۶ ماه، نتوانست خود را خوب و در حد انتظار‌ها ثابت کند. اگر حوزه نظارت، دغدغه اصلی دولت‌مردان بود، هم تیم اقتصادی منسجم‌تر عمل می‌کرد و هم آثار مثبت کار‌ها برای مردمی که تحت فشار‌های اقتصادی هستند، نمایان‌تر می‌شد.

* من نماینده مجلس هستم اما به تشکیلات خودمان هم انتقاد دارم. مجلس باید بُعد نظارتی خود را قوی کند و نه تنها از وزرا که باید از شخص رییس جمهور هم سوال داشته باشد و او را در مقام پاسخگویی قرار دهد. متاسفانه مجلس یازدهم در بُعد نظارتی، کوتاهی می‌کند و حتماً باید در ماه‌های آتی دوران کاری‌اش، تغییر رویه دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.