کد خبر : 3846
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 10:31

سعیدی نماینده چابهار:

بازار فیلترشکن، ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد

بازار فیلترشکن، ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد

نماینده چابهار از گردش مالی بازار فیلترشکن ها روایت کرد و با کنایه به دولت گفت: نمی شود ما و رییس جمهور به دنبال تیک آبی در اینستاگرام و توئیتر باشیم و در این فضا فعالیت کنیم و بعد برای مردم محدودیت ایجاد کنیم.

به گزارش اقتصاد پرس؛ معین الدین سعیدی گفت: ما با فیلتر کردن؛ پلتفرم ها و دسترسی های مردم را دچار چالش کردیم؛ کسب و کارهای اینترنتی و بسیاری از مشاغلی که مردم با خلاقیت خودشان ایجاد کردند را دچار چالش کردیم و از آن طرف خودمان دسترسی کامل به این پلتفرم ها داریم حداقل حالا که نمی توانیم مشکلات این افراد را حل کنیم سنگ اندازی جدیدی برایشان ایجاد نکنیم و اجازه دهیم این جوانان خلاق به فعالیت سالم و اصولی خودشان ادامه دهند اگر اشکالی هم وارد باشد باید با نظارت اصولی‌ و کارشناسی آنها را مرتفع کنیم .

اهم اظهارات نماینده چابهار را بخوانید؛

*از یک طرف شاهد بودیم بخش عمده افرادی که کسب و کارهای اینترنتی داشتند شغل شان را از دست دادند از طرف دیگر اگر با نگاه اقتصادی نگاه کنیم و برخی پازل ها را کنار هم قرار دهیم می بینیم گردش مالی پنجاه هزار میلیارد تومانی فیلترشکن ها راه افتاده است و قطعا اگر سرشاخه های این موضوع بررسی شود شاید به بسیاری از رانت های این قصه نیز برگردد. نباید بیش از این پلتفرم های فضای مجازی را دچار محدودیت کنیم.

*وقتی ما دسترسی مردم را علی رغم قول های انتخاباتی خودمان به پلتفرم ها محدود کردیم حداقلش این است که خودمان هم استفاده نکنیم. نمی شود ما و رییس جمهور به دنبال تیک آبی در اینستاگرام و توئیتر باشیم و در این فضا فعالیت کنیم و بعد برای مردم محدودیت ایجاد کنیم.

*ما می دانیم مردم با فیلتر شکن می توانند به این پلتفرم ها دسترسی داشته باشند و فقط فضا را برای کاسبی پنجاه هزار میلیارد تومانی فیلتر شکن ها فراهم می کنیم اگر چنین پلتفرم های نباید فعالیت در کشور داشته باشند قاعدتا خود ما مسئولان هم نباید استفاده کنیم.

*{در مورد سخنان حسین شریعتمداری در مورد مصادره پلتفرم های نظیر اسنپ}:: موفقیت پلتفرم های نظیر اسنپ،تپسی و فیلمیو و نظایر آنها به خاطر این بوده است که نگاه دولتی در این پلتفرم ها حاکم نبوده است و تعدادی از جوانان خلاق با تکیه بر هوش و خلاقیت خودشان اینها را ایجاد کرده اند و الان هم همه گیر شدند. با دولتی کردن این پلتفرم ها صددرصد اینها را به محاق خواهیم برد و اثر گذاری خودشان را در جامعه از دست می دهند.
منبع: عصر ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.