کد خبر : 12764
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1402 - 11:49

بازار طلا و سکه از شوک خارج شد؛ قیمت‌ها ریخت

بازار طلا و سکه از شوک خارج شد؛ قیمت‌ها ریخت

رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت طلا و سکه کاهشی شده است پیش بینی کرد قیمت‌ها به سطوح هفته پیش بازگردد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بازار سکه و طلا در آغاز این هفته در یک شوکی که متاثر از حوادث فلسطین و اسرائیل همچنین به تبع آن افزایش نرخ ارز بود افزایش یافت. قیمت سکه تمام طرح جدید که در پایان هفته گذشته در کانال ۲۷ میلیون تومانی بود روز یکشنبه (۱۶مهرماه) به بیش از ۳۰ میلیون تومان رسید این افزایش ادامه داشت و دوشنبه قیمت سکه تا مرز ۳۲ میلیون تومان هم رفت اما از دیروز روند تغییر کرده و سکه در یک ریزش ناگهانی به کانال ۲۸ میلیون تومان بازگشت.
قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در روزهای ابتدای هفته روند افزایشی داشت و در برهه ای به ۲ میلیون و ۴۶۹ هزار تومان نیز رسید اما کاهش قیمت طلا نیز از روز گذشته آغاز شده است.
در همین رابطه نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، درباره آخرین وضعیت بازار سکه و طلا گفت: با توجه به کاهش قیمت ارز در بازار داخلی، التهابی که از ابتدای هفته بود از بین رفته است و روند کاهش قیمت از روز گذشته آغاز شده است و علی رغم اینکه در بازارهای جهانی قیمت‌ها انس طلا افزایش یافته است اما بازارهای داخلی روند کاهشی داشت.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تغییرات قیمت‌ها در بازار سکه و طلا نیز اظهار داشت: هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز حدود ۱۱ هزار تومان کاهش قیمت داشت، قیمت سکه تمام ۴۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۵۰ هزار تومان کاهش داشتند.
وی با بیان اینکه آرامش به بازار طلا بازگشته است، در پیش بینی از روند قیمت ها در روزهای آینده گفت: تغییر قیمت‌ها در بازار به نوسان انس جهانی و نرخ ارز باز می‌گردد، در شرایط ایده آل احتمال دارد قیمت‌ها دوباره به اواخر هفته گذشته بازگردد؛ یعنی سکه وارد کانال ۲۷ میلیونی شود اما به طور کلی با توجه به شرایط حاضر انتظار نوسان چشمگیری در بازار وجود ندارد.
بذرافشان با اشاره ادامه رکود تقاضا در بازار، گفت: تقاضا همچنان پایین است در گذشته در این زمان‌ها موج تقاضا تغییر می‌کرد اما این بار تغییری در روند تقاضا نداشتیم.
به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بازار طلا و سکه در حال حاضر آرام است اما لازم است ثبات نسبی ماه‌های اخیر دوباره به بازار بازگردد.

/اقتصادآنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.