کد خبر : 15414
تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1402 - 9:55

این خودرو گران‌ترین خودرو داخلی در بازار داخلی ایران است

این خودرو گران‌ترین خودرو داخلی در بازار داخلی ایران است

تارا سال که به‌تازگی وارد بازار شده، حداقل ۸۵۰ میلیون فروخته می‌شود

به گزارش اقتصاد پرس؛ تارا اتوماتیک V4 یا همان تارا سال با قیمتی بین ۸۵۰ میلیون تا حدود یک میلیارد وارد بازار شده است. بعد یک ماه از آغاز طرح تبدیل تارا V2 به تارا V4 که برای متقاضیان مرحله اول سامانه یکپارچه درنظر گرفته شد، حالا اولین سری از محصول جدید ایرانخودرو پا به بازار گذاشته و عنوان گران‌ترین خودرو داخلی را یدک می‌کشد.

تارا اتوماتیک V4 اساسا نسخه آپشنال تارا اتوماتیک V2 است و در بخش فنی پیشرفتی نکرده است. همین چند‌تا آپشن و طراحی جدید چراغ‌های عقب باعث شده تارا V4 از نظر شورای رقابت محصول جدیدی نسبت به تارا V2 باشد و ایرانخودرو هم از خریداران تارا V4 حدود ۱۹۰ میلیون بیشتر دریافت کند.
قیمت تارا اتوماتیک V4؛ حداقل ۸۵۰، حداکثر یک میلیارد

قیمت تارا اتوماتیک V4 طبق آگهی‌هایی که اخیرا در پلتفرم‌های خریدوفروش قرار گرفته، حداقل ۸۵۰ میلیون تومان است. قیمت تارا اتوماتیک V4 در یکی از آگهی‌های سایت دیوار که مربوط به یکی از نمایشگاه‌های خودرو غرب تهران است، ۸۵۰ میلیون تومان اعلام شده، اما از آنطرف می‌توانیم سقف قیمت تارا اتوماتیک V4 را حول‌وحوش یک میلیارد تومان درنظر بگیریم.

قیمت تارا اتوماتیک V4 به‌عنوان مثال در یک آگهی دیگر توسط فروشنده‌ای در تهران، ناقابل ۹۸۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده که احتمالا بالاترین رقم پیشنهادی فروشنده‌های تارا V4 در این مقطع محسوب می‌شود. این وسط فروشنده‌های دیگری هم رقمی نزدیک ۸۹۰، ۹۲۰، ۹۵۰ و ۹۸۰ میلیون تومان را برای تارا اتوماتیک V4 درنظر گرفتند و به‌این ترتیب می‌توانیم نوبرانه جدید ایرانخودرو را گران‌ترین خودرو فعلی داخلی بدانیم.

تارا اتوماتیک V4 درحالی صاحب لقب گران‌ترین خودرو داخلی می‌شود که تا قبل از ورود آن به بازار، دنا پلاس اتوماتیک با قیمتی نزدیک ۸۱۰ میلیون تومان گرانقیمت‌ترین سواری داخلی به‌حساب می‌آمد و پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای و تارا اتوماتیک V2 پشت‌سر آن قرار داشتند.
تفاوت قیمت تارا اتوماتیک در کارخانه و بازار

قیمت تارا اتوماتیک در بازار آزاد فعلا حداقل ۸۵۰ میلیون تومان است و با این اوصاف ۲۵ درصد بیشتر از نرخ مصوب کارخانه قیمت خورده.

تارا اتوماتیک V4 یکی از هشت محصولی است که اخیرا توسط شورای رقابت، خودرو جدید تشخیص داده شده و قیمت جدید آن همزمان با تارا دستی V1، رانا پلاس، ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای، ۲۰۷ دنده‌ای سقف‌شیشه‌ای، دنا پلاس اتوماتیک، دنا پلاس شش‌دنده و سورن مشخص شده است.

قیمت تارا اتوماتیک V4 در کارخانه طبق محاسبات شورای رقابت حدود ۵۸۰ میلیون تومان اعلام شده که البته با اضافه‌شدن هزینه‌های جانبی، قیمت تارا اتوماتیک V4 در کارخانه حدود ۱۰۰ میلیون تومان ارتقا پیدا می‌کند و به ۶۸۰ میلیون تومان می‌رسد.

قیمت تارا اتوماتیک V4 در بازار آزاد با این اوصاف دست‌کم ۱۷۰ میلیون تومان بیشتر از نرخ مصوب کارخانه است.
مشخصات فنی تارا اتوماتیک V4

تارا اتوماتیک V4 که به اسم تارا سال معرفی شده، در بخش فنی نسبت به نسخه قبلی خودش پیشرفتی ندارد. یعنی از همان پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی کمک می‌گیرد و به‌موتور ۱.۶ لیتری TU۵ پلاس مجهز شده است. همین موتور می‌تواند ۱۱۳ اسب‌بخار نیرو و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور خروجی را از طریق گیربکس شش دنده اتومات به چرخ‌ها منتقل کند.

مشخصات فنی تارا اتوماتیک در بقیه بخش‌ها هم مشابه تارا اتوماتیک V2 است و اساسا به‌همین خاطر تارا اتوماتیک V4 یا همان تارا سال را نسخه آپشنال تارا اتوماتیک V2 معرفی می‌کنند. به‌عنوان مثال حداکثر سرعت تارا اتوماتیک V4 به ۱۹۰ کیلومتر بر ثانیه می‌رسد و سرعت آن در بهترین حالت ظرف ۱۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر تبدیل می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی تارا اتوماتیک ۷.۳ لیتر تخمین زده می‌شود و ظرفیت اسمی باک آن ۵۰ لیتر اعلام شده.
تفاوت تارا V4 و تارا V2

قیمت تارا اتوماتیک V4 در کارخانه در حالی ۶۸۰ میلیون است که در آخرین فهرست محصولات ایرانخودرو مثابل اسم تارا V2 رقمی نزدیک ۴۹۰ میلیون تومان به‌چشم می‌خورد. تفاوت ۱۹۰ میلیونی قیمت تارا V4 و تارا V2 البته در بازار آزاد به حدود ۷۰ میلیون تومان می‌رسد. البته مشخصات فنی آن‌ها فرقی ندارد و اساسا تارا V4 را باید نسخه آپشنال تارا V2 بدانیم.

تارا اتوماتیک V4 با آپشن‌های بیشتری مثل سیستم تماس اضطراری، چراغ آفتابگیر راننده، چراغ داشبورد، چراغ خوش‌آمدگویی، آنتن کوسه‌ای، آینه عقب فتوکرومیک، گرمکن صندلی‌های جلو، راهی بازار شده و چراغ‌های عقب، کنسول سرنشینان جلو و کلید‌های بالابر آن هم طراحی جدیدی دارند. یعنی اضافه شدن همین چندتا آپشن در کارخانه برای خرید تارا اتوماتیک V4 حددو ۱۹۰ میلیون آب می‌خورد.

اقتصاد پرس

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.