کد خبر : 4970
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 17:18

این افراد در مرحله جدید می‌توانند در سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت‌نام کنند

این افراد در مرحله جدید می‌توانند در سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت‌نام کنند

سامانه تخصیص یکپارچه خودروها برای ۳ درصد متقاضیان جامانده از مرحله دوم به مدت ۳ روز بازگشایی شده تا برخی مشتریان بتوانند درخواست خودرویی خود را ثبت یا حتی خودرو انتخابی را تغییر دهند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سامانه تخصیص یکپارچه خودروها برای ۳ درصد متقاضیان جامانده از مرحله دوم به مدت ۳ روز بازگشایی شده تا برخی مشتریان بتوانند درخواست خودرویی خود را ثبت یا حتی خودرو انتخابی را تغییر دهند؛ بر این اساس سامانه مذکور شرایط اقدام در این مرحله و اینکه چه کسانی مجاز به ثبت‌نام/ ویرایش هستند را اعلام کرده است.

سامانه یکپارچه تخصیص خودروها از ششم شهریور ماه برای متقاضیان مرحله دوم فروش یکپارچه (سه درصد از متقاضیان جامانده) که با ظرفیت جذب نشده خودروسازان خصوصی مواجه شده بودند، با توجه به ظرفیت ایجاد شده توسط خودروسازان در پی افزایش تولید، به مدت سه روز (تا ساعت ۲۰ روز پنجشنبه ۹ شهریور ماه) بازگشایی شده تا با حفظ اولویت، امکان انتخاب خودروی جدید و جایگزینی برایشان فراهم شود. در این بازگشایی مجدد، ۹ مدل محصول از دو شرکت‌ خودروساز عرضه شده است.

براین اساس سامانه یکپارچه تخصیص خودروها اطلاعیه‌ای در این زمینه ارائه کرده است که طی آن، شرایط اقدام در این مرحله که به صورت فروش فوق‌العاده و با موعد تحویل حداکثر سه ماهه خواهد بود، اعلام شده است:

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

“با توجه به روند روبه‌رشد تولید خودرو در سال جاری و عدم تمایل بخشی از متقاضیان به تکمیل وجه علیرغم فراخوان‌های صادره توسط خودروسازان و بدین ترتیب ظرفیت‌های خالی موجود برخی شرکت‌های خودروساز، در راستای اجرای تصمیمات کارگروه خودروی شورای رقابت و با هدف تسهیل شرایط برای متقاضیانی که در سامانه ثبت‌نام کرده و دارای پروفایل کاربری هستند، ظرفیت‌های خالی خودروسازان از طریق سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد.

در این مرحله، با توجه به اعلام شرکت‌های مذکور مبنی بر امکان فروش فوق العاده محصولات خود با تحویل حداکثر سه ماهه، صرفا متقاضیان دارای شرایط به شرح ذیل می‌توانند نسبت به ثبت‌نام درسامانه اقدام کنند:

(۱) برای همه متقاضیان محصولات شرکت‌های مذکور که موعد زمانی تحویل آن‌ها پیش از این در فصول آتی یا سال ۱۴۰۳ تعیین شده است، امکان جابه‌جایی خودرو از محصولات همان شرکت و سپس تکمیل وجه آن با طی فرایند ذیل فراهم است.

۱ – در ابتدا متقاضی باید گزینه لغو سفارش خود را از قسمت جزییات سفارش انتخاب کند تا خودرو قبلی حذف شود .

۲- پس از لغو سفارش برای هر متقاضی از سبد محصولات اعلامی در سایت، امکان انتخاب محصول مهیا شده و می‌بایست خودروی جدید خود را از همان خودرو ساز انتخاب کنند.

۳- پس از پایان مهلت تغییرخودرو، متقاضی بایستی به سایت شرکت خودروساز مراجعه و نسبت به واریز وجه اقدام کرده تا فرآیند ثبت‌نام نهایی شود.

تبصره ۱: در صورت انتخاب خودرو بیش از ظرفیت موجود در فصول اعلام شده ، تخصیص به ترتیب اولویت‌های تعیین شدهِ قبل صورت خواهد گرفت.

تبصره۲: درصورتی که متقاضی سفارش قبلی را لغو و امکان انتخاب خودروی جایگزین فراهم نباشد، کماکان اولویت قبلی ایشان محفوظ خواهد ماند.

(۲) متقاضیانی که در مرحله دوم سامانه نوبت‌دهی هیچ خودرویی به آن‌ها تخصیص داده نشده است، نیز امکان انتخاب تمامی محصولات دو شرکت مذکور را دارند؛ بدیهی است ظرفیت قابل عرضه به آن‌ها از محل عدم تکمیل ظرفیت پس از تخصیص به متقاضیان بند (۱) خواهد بود.

مدت زمان جابه جایی یا انتخاب خودرو از ساعت ۲۰ روز دوشنبه ششم شهریور تا ساعت ۲۰ روز پنجشنبه ۹ شهریور ماه خواهد بود.

کلیه افرادی که تاکنون دعوتنامه برایشان صادر شده یا خرید خودرو داشته‌اند مشمول این طرح نیستند.

به جهت تسهیل در فرآیند انجام کار، پیشنهاد می‌شود متقاضیان پیش از اقدام به ثبت‌نام، جهت مشاهده محصولات و اطلاع از جزئیات برنامه فروش خودروسازان به سایت شرکت‌های مذکور مراجعه کنند. “

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.