کد خبر : 16840
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 13:42

ایران سومین تولیدکننده نفت اوپک شد

ایران سومین تولیدکننده نفت اوپک شد
آمار منتشره در گزارش اکتبر اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ایران با کنار زدن امارات عربی متحده، سومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک شده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ طبق آمار گزارش «دورنمای کوتاه مدت انرژی» اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میانگین تولید نفت ایران در سه ماهه سوم سال میلادی جاری، به ۲.۹۳ میلیون بشکه در روز رسیده و کشورمان پس از عربستان سعودی با تولید ۸.۹۹ میلیون بشکه در روز و عراق با تولید ۴.۲۹ میلیون بشکه در روز، در رتبه سوم بزرگترین تولیدکننده اوپک قرار گرفته است و امارات عربی متحده با تولید ۲.۹۱ میلیون بشکه در روز در رتبه چهارم و کویت با تولید ۲.۵۵ میلیون بشکه در روز پس از ایران، ایستاده‌اند.

بنا بر آمار منابع ثانویه اوپک، تولید نفت ایران با ۱۵ هزار بشکه در روز افزایش در سپتامبر، به ۳.۰۵۸ میلیون بشکه در روز رسید.

طبق آمار شرکت‌های مشاوره FGE و ورتکسا، صادرات نفت ایران به حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسیده که بالاترین میزان در چهار سال اخیر است و بیش از ۸۰ درصد آن به مقصد چین، روانه می‌شود.

جدیدترین آمار شرکت کپلر، صادرات نفت خام و میعانات ایران در اکتبر را ۱.۸۱۲ میلیون بشکه در روز برآورد کرده که بالاترین میزان از سال ۲۰۱۹ است. بخشی از این رشد تحت تاثیر فروش ذخایر نفت شناور بوده است که سطح آنها کاهش قابل ملاحظه ای نسبت به گذشته پیدا کرده است.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.