کد خبر : 16685
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 - 16:16

امام جمعه اردبیل:

اگر دولت‎های مسلمان یک ماه لوله‌های نفت را به روی اسرائیل می‌بستند، همه چیز حل می‌شد

اگر دولت‎های مسلمان یک ماه لوله‌های نفت را به روی اسرائیل می‌بستند، همه چیز حل می‌شد

امام جمعه اردبیل گفت: ماجرای غزه برای چند مجموعه افتضاح بزرگی درست کرد و در وهله اول برای آمریکا و اروپا بی‌آبروی بزرگی درست شد و نقاب از چهره آن‌ها افتاد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، با بیان اینکه ماجرای غزه برای چند مجموعه افتضاح بزرگی درست کرد، اظهار کرد: در وهله اول برای آمریکا و اروپا بی‌آبروی بزرگی درست شد نقاب از چهره آن‌ها افتاد و معلوم شد آنچه بر دنیا حکومت می‌کند «منطق الحق لمن غلب» و سیستم حق ویژه و سیستم معاییر مزدوجه یعنی معیارهای دوگانه و در یک کلمه آنچه بر دنیا حکومت می‌کند قانون جنگل است.

وی تصریح کرد: این هفته در عرصه سیاست خنده‌دارترین اتفاق رخ داد و در این حادثه رسوایی بسیار بزرگی برای آمریکا درست شد از این حادثه هر چقدر انسان تعجب کند باز کم است. ماجرا از این قرار است که ایران این هفته به ریاست مجمع حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شد. آمریکا به این انتخاب اعتراض کرد و گفت این انتخاب اهانت به وجدان عمومی و اهانت به جامعه جهانی و اهانت به ارزش‌های مشترک ماست و در علت آن گفت چون ایران حقوق زن را رعایت نکرده است!

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در غزه بیش از ۳هزار زن بی‌گناه جان خود را از دست داده و بسیاری از آن‌ها هنوز زیر آوار مانده‌اند اما آمریکا فقط به زنی حساس است که ۲ سال پیش در ایران جان خود را از دست داد بدون اینکه ثابت شود پلیس در قتل او دخالت داشته است. آمریکا اعلام کرد با فوت این زن ایران مرتکب جرم ضد انسانی شده است!

وی افزود: آن‌ها اگر به جرم ضد انسانی در حق زن‌ها حساس هستند پس چرا کشته شدن حدود سه هزار زن بی‌گناه آن هم به صورت خشن‌ترین کشتار یعنی دفن کردن زیر آوار جرم ضد انسانی علیه زن ها نیست؟ چگونه این جنایت هولناک اهانت به وجدان جمعی نیست اما مرگ مشکوک یک زن در ایران اهانت به وجدان جمعی است؟ جواب فقط یک کلمه است جنایت بودن یک حادثه را منافع آمریکا تعیین می‌کند. جان انسان‌ها تا زمانی حرمت و احترام دارد که در مسیر منافع نامشروع آمریکا باشد و این مصیبتی است که اگر کل انسان‌های کره زمین برای آن آن قدر گریه کنند که چشمشان کور شود مورد ملامت نیستند ما در برابر این اهانت بزرگ به ساحت بشریت مثل رسول خدا(ص) خاک برمی‌داریم و به صورت کریه و زشت آمریکا می‌پاشیم.

غائله غزه از جهات عدیده برای دولت‌های مسلمان اعم از عربی و غیر عربی سرشکستگی، سرافکندگی و افتضاح بزرگ درست کرد. اگر یک ماه لوله نفت را می‌بستند همه چیز حل می‌شد اما نکردند، اسرائیل سالانه۱۲ میلیون تن نفت خام وارد می‌کند

آیت الله عاملی تاکید کرد: در عرض چند روز کل ادعاهای غربی‌ها در خصوص حقوق بشر، دموکراسی، آزادی، حاکمیت ملی و… پودر شد و به هوا رفت. آن‌ها حتی به دستور دبیرکل سازمان ملل عمل نکردند و از این طریق فلسفه تشکیل سازمان ملل را کاملاً زیر سوال بردند. دبیرکل سازمان ملل با صراحت گفت: «بسیار مهم است که توجه و درک کنیم که حمله حماس بدون دلیل نبود ملت فلسطین ۵۶ سال مبتلی به اشغال خفه کننده شدند با چشمان خود دیدند که شهرک نشین‌ها اراضی آن‌ها را می‌بلعند ملت فلسطین ۵۶ سال از خشونت سخت اسرائیل رنج برد اقتصاد آن‌ها ویران شد آن‌ها مجبور به کوچ از اراضی خود شدند منازل آنها ویران گردید و آمال و آرزوهای آنها برای یک راه حل سیاسی متلاشی شد.»

امام جمعه اردبیل بیان کرد: این سخن او حجت کامل است ولی نه آمریکا نه رژیم صهیونیستی و نه اروپا به حرف او اعتناء نکردند، بلکه به او اهانت کردند و استعفاء او را خواستند. رژیم صهیونیستی سریعاً گفت حرف خود را پس بگیر او پس نگرفت. اسرائیل خواست حرف او را تاویل کند اما قابل تاویل نبود و لذا وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شدیداً عصبانی شد و با وقاحت تمام از دبیرکل خواست سریعاً از منصب خود استعفاء دهد و گفت تو ننگ سازمان ملل هستی! سخن او یک مدرک بزرگ تاریخی شد و تا ابد رژیم صهیونیستی محکوم اصلی حادثه ۷ اکتبر شد.

تمام معیارهای بین‌المللی در نظر اروپا و آمریکا معکوس شده است

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان کرد: تمام معیارهای رسمی و بین‌المللی در نظر و سیاست اروپا و آمریکا معکوس شده است. غاصب در نظر آن‌ها حق دفاع از نفس دارد ولی صاحب خانه ندارد متجاوز حق دفاع از نفس دارد ولی مظلوم که به او تعدی شده ندارد. رژیم صهیونیستی حق مطالبه آزادی اسراء را دارد ولی حماس ندارد. در این حادثه برای جهانیان معلوم شد که مفاهیم قدسی مثل آزادی، حقوق بشر، حاکمیت ملی، دموکراسی، حق تعیین سرنوشت و استقلال همه آنها تحریف شده و توسط آمریکا و اروپا به معانی جدید وضع شده‌اند.

امام جمعه اردبیل افزود: بسیاری از مفاهیم سیاسی، انسانی و اجتماعی در زمان ما مفهوم اصلی خود را از دست داده و استعمال ثانویه پیدا کرده‌اند. یکی از آنها تروریسم و ارهاب است. اسرائیل که هر روز می‌گوید بیمارستان‌ها را تخلیه کنید می‌خواهم بزنم و عملاً هم می‌زند اروپا حتی یک بار لفظ تروریسم را در حق او به کار نمی‌برد. ولی حماس که می‌گوید از خانه من خارج شوید تروریست می‌شود.

وی ادامه داد: کلمه دوم دیکتاتور است کشوری که زندان های خود را آن چنان از فعالان سیاسی پر کرده که دیگر برای زندانیان سیاسی جا نیست و آنها را آزاد می‌کند، قانون اساسی را تحریف و خود را رئیس مادام العمر می‌کند و یا کشوری که نه قانون اساسی دارد و نه انتخابات این‌ها به خاطر رژیم صهیونیستی دیکتاتور نیستند، اما امپراتوری رسانه‌ای غرب با تمام توان ایران را که به تعداد سال‌های انقلاب انتخابات برگزار کرده متهم به دیکتاتوری می‌کند. مفهوم سوم حقوق بشر بلکه مفهوم خود بشر است مفهوم چهارم حاکمیت ملی است با صراحت می‌گویند ملت‌ها باید با حاکمیت ملی خداحافظی کنند و یا آن را تحریف می‌کنند حسنی مبارک به ملت مصر گفت بروید افتخار کنید که آمریکا برای شما تصمیم می‌گیرد.

مفاهیم دموکراسی، آزادی و حقوق بشر توسط آمریکا و اروپا تحریف شده است

آیت الله عاملی در ادامه اظهار داشت: تحریف فقط در الفاظ سیاسی متوقف نشده بلکه تحریف فراتر از آن است یک نمونه جالب این است که پنتاگون این هفته اعلام کرد یقین داریم که اسرائیل عمداً افراد عادی را مورد هدف قرار نمی‌دهد!!! یعنی هزاران نفری که تا حال از زن و کودک شهید شده‌اند قتل این‌ها غیر عمدی بوده و اشتباهی بوده است! معنای این جمله تحمیق تمام مخاطبین است. تاریخ این جمله را از آمریکا ثبت کرد و همیشه به خاطر آن آمریکا را نفرین خواهد کرد. مفاهیمی مثل دموکراسی، آزادی، حقوق بشر، دیکتاتوری و حقوق انسانی همه و همه توسط آمریکا و اروپا تحریف شده و به مفاهیم جدیدی وضع شده است این یک جنایت بزرگ نابخشودنی است.

وی افزود: ما باور نمی‌کردیم مفاهیمی مثل عمد و خطا نیز تاویل شود. تمام کلمات قدسی و اجتماعی در دست آمریکا و اروپا اسیر شده است. اسیران آنها فقط انسان‌ها نیستند بلکه مفاهیم اساسی زندگی انسان‌ها نیز در دست آنها اسیر شده‌است. آنچه در دنیا این کلمات را معنی می‌کند مصالح نامشروع آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها است این نهایت سقوط بشریت است یکی از مفاهیم تحریف شده عنوان لزوم اطلاع رسانی و حق دانستن ملت‌هاست این کاملاً تحریف شده است فقط باید پیام‌هایی مخابره شود که به نفع اسرائیل، اروپا و آمریکاست.

امام جمعه اردبیل در پایان گفت: افتضاح دوم برای روسای کشورهای اسلامی است غائله غزه از جهات عدیده برای دولت‌های مسلمان اعم از عربی و غیر عربی سرشکستگی، سرافکندگی و افتضاح بزرگ درست کرد. اگر یک ماه لوله نفت را می‌بستند همه چیز حل می‌شد اما نکردند. رژیم صهیونیستی سالانه۱۲ میلیون تن نفت خام وارد می‌کند یک کشور منطقه ما ۴۰ درصد نفت خام مورد نیاز این رژیم غاصب را تامین می‌کند قبلاً شاه این کار را می‌کرد.

بعضی از کشورهای غیر مسلمان در اعتراض به کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی، سفیر خود را از اسرائیل فراخواندند. اما دولت‌های اسلامی از ترس آمریکا یا از ترس پول‌هایی که در آمریکا و اروپا برای خود کنز کرده اند حاضر به قطع رابطه با رژیم صهیونیستی نشدند.

غائله غزه فقط حکومت‌ها را مفتضح نکرد بلکه مفتی‌های سلفی را هم مفتضح کرد. از یکی از اعیان مفتی‌های سلفی سوال کردند که چرا در کشور ما اجازه تظاهرات به نفع مظلوم فلسطین داده نمی‌شود او گفت: «التظاهرات للفلسطینیین لیست من الدین و لا من السنه» ! یعنی تظاهرات به نفع مسلمانان مظلوم فلسطین نه دستور دین است و نه با سنت نبوی سازگار است او با این سخن خود ده ها آیه قرآن را زیر پا گذاشته و به جنگ قرآن و دین و سنت نبوی آمده است.داعش نیز در سوریه فقط با شیعه سر جنگ داشت و با صراحت می گفت ما با اسرائیل کار نداریم امام مهدی(ع) خودش با آنها جنگ خواهد کرد!

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.